Arv – hvordan foregår det

Viser 5 indlæg - 16 til 20 (af 20 i alt)
  • Indlæg
  • #169640
    testForfatter

    ind til skifteretten har truffet en afgørelse er afdødeds midler bundet. Det vil sige at et evt. akonto beløb skal betales af den efterladte. Det er de færeste personer der har den slags midler frit tilgængelige. Hvis den efter ladte ikke passer på kan man også på den måde komme til at betale pengende to gange pluds arveafgift af dem.

    Hvis det IKKE er et privat skfite vil bobestyren (normalt en advokaten) helt klart ikke udbetale forskud med de juridiske implikationer det kan ha.

    men ok lad mig sige det lige ud. Jeg tror det et klogt valg der er truffet her IKKE at side i uskiftet bo og jeg synes faktisk at det er utroligt at man ikke bare kan vente den tid der går af.

    En arve kommer som resulatat af et dødsfald blant en af dem der forhåbenligt er ens kære. Penge er natuligvis rare at få uanset hvad men jeg synes ikke der er grund til at belaste den længslevende med dette pres.

    Så nej nultopsakt det er ikke så simpelt at man bare kan udbetale et forskud ud af et dødsbo

    #169642
    AnonymForfatter

    Nu har jeg afsluttet 2 privatskiftet boer, og det er ingen nem sag (jeg var én af arvingerne).
    Fra vi fik boet frigivet af skifteretten gik der 6 måneder før alle formaliteter var i hus og det her var altså dødsboer.
    I dit tilfælde er det næsten det samme – huset/ husene/aktiverne skal vurderes og værdisættes, formuen skal så opgøres, skattevæsenet skal spørges, og skifteretten skal have sin del af kagen.

    Vi var utroligt uheldig første gang, det var Frederikssund skifteret anden gang ingen problemer, det var Herning skifteret – det gled i bare i olie.

    Så en tidshorisont er svært at give, da der er stor forskel på de forskellige skifteretter, men under 6 måneder skal du nok ikke regne med.

    Hvis det så ydermere er en advokat, der styrer, hvilket jeg formoder, kan det trække ud meeeget længe – beklager.

    #169646
    AnonymForfatter

    Ok, jeg må prøve at finde min tålmodighed frem.

    #218214
    AnonymForfatter

    Hej
    Jeg har fået besked om, at jeg skal arve efter min lillebror. Jeg har bare ikke hørt noget i 1 1/2 år. Min bror havde en del penge, hus, bil, en ridehal m.m. Han havde lige solgt hans firma, og huset er stadig ikke solgt. Hvor lang tid kan der gå i den det hele er opgjort. Han har også tre børn der selvfølgelig skal arve.
    Vh. Inge

    #218220
    testForfatter

    Der er godt nok gået lang tid ikke at høre noget, Meget lang tid. Hvem fik du beskeden fra ? Jeg ville nok kontakte dem og bede om en status. Mener er bo normalt skal være afsluttet 15 måneder fra dødsdagen.

Viser 5 indlæg - 16 til 20 (af 20 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.