konvertering af f1 ttil fastforrentet)

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91962
    AnonymForfatter

    Hej derude
    vi har købt hus og valgt f1, og vi taler så om at hvis fastforrentet lån falder til 4% igen, kunne man konvertere det. Det er ikke noget vi har planer om at gøre, banken siger det koster 12-18.000 at lave en omkonverting fra f1 til fast – kan det virkelig passe?
    Er det således at det kun er gratis at konvertere deet til f3 og f5, men koster mange penge til fast forrentet?

    #169316
    AnonymForfatter

    Hej

    Det er helt korrekt, at et skifte fra flekslån til fastforrentet lån er dyrt, der er nemlig tale om et helt nyt lån.

    Til gengæld koster det kun kr. 500 pr. lån hos Realkredit Danmark at skifte mellem de forskellige flekslåns-typer og dette skal så ske ved refinancieringen.

    #169486
    AnonymForfatter

    Tror ikke du behøver at skekulere i om 4% fastforrentet kommer i en attraktiv kurs lige foreløbig. Jeg tror personligt at kursen kun går nedad hvis dne går nogen steder

    #169518
    AnonymForfatter

    Renten vil stige i fremtiden, ikke falde!

    Jeg tror ikke vi kommer til at se 4% lånet i en attraktiv kurs foreløbig. Tværimod vil jeg gætte på den gængse lånetype inden længe hedder et fastforrentet 6% lån.

    #169530
    AnonymForfatter

    Håber da du får ret general det giver den en god mulighed for restgældsreduktion for os med 4% fastforrentede lån. Selvom det nok vil betyde fald i boligpriserne samtidig med hvis renten. stiger.

    #169536
    thsvForfatter

    Det er heller ikke gratis at ændre refinansieringsfrekvens, men koster 500 kr i gebyr.
    At ændre fra Flekslån til fastforrentet lån eller omlægge et fastforrentet lån er jo netop en låneomlægning, der kræver tinglysning af nyt pant med det nye lån, og typisk koster 10-12.000 kr + omk. til garantistillelse og evt. differencerenter mm.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.