refinansiering

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91957
    AnonymForfatter

    Hej med jer på siden

    Jeg har et spørgsmål som jeg håber I kan hjælpe mig med. Vi hjemtog et X3 lån foråret 2010 med afdragsfrihed for 1 år. Altså med udløb på afdragsfriheden 31.3.11. Nu viser det sig desværre at vi var for optimistiske ift. at kunne begynde at afdrage allerede i år. Ved I om det er muligt at få forlænget afdragsfriheden uden at skulle refinansiere i perioden som jo ellers løber til foråret 2013? Og hvis ikke hvad kommer det så ca til at koste at refinansiere 2.640.000 totalkredit X3 lån? Evt til et nyt X3 lån eller til noget andet hvis nogen har en bedre idé:-)

    På forhånd tak

    Hilsen Søren / som er ret grøn i det her game!

    #169244
    AnonymForfatter

    Normalt har du afdragsfrihed i 10år, selvom du rentetilpasser hvert tredje år. Hvis du har indgået en aftale om både at rentetilpasse hvert tredje år og at afdragsfriheden kun løber ét, skal der et helt nyt lån til og det koster i omkostninger for dig. Ellers skal du vente til rentetilpasningen.

    Du kan via deres hjemmeside beregne hvad en låneomlægning koster, ellers tag fat i din rådgiver.
    http://totalkredit.dk/TKdk/page

    Jeg ved at Realkredit Danmark har et ”klippekort” system. Dvs. du bestemmer selv hvornår du vil gøre brug af afdragsfriheden. Du får f.eks. ét 30-årigt lån med 10-års afdragsfrihed. År 1 og 2 kan du så vælge ikke at afdrage, år 3 har du så overskud så du vælger at afdrage. Så skal du have nyt køkken i år 4 og bruger derfor endnu et ”klip” og ikke afdrager osv.. Du kan læse mere på deres hjemmeside:
    http://rd.dk/da-dk/privat/Omlaegning-af-laan/Laantyper/Pages/Afdragsfrie-laan.aspx

    #169250
    thsvForfatter

    Henvend jer til banken, der bør jo ialt være mulighed for 10 års afdragsfrihed, hvis jeres lån er 30-årigt.
    Måske er gebyret blot på 500 kr, eller evt. 2.000 kr, det fremgår ikke umiddelbart af TKs prisliste.
    Dog tror jeg, at I er for sent ude til at ændre lånet allerede pr. 1/4, men ring fluks til banken og snak med dem om problemet.
    Evt. må afdragene jo så trækkes fra boliglånet istedet eller på en kassekredit, og så afdrages først, når afdragsfriheden kan genetableres.

    #169280
    AnonymForfatter

    Det afhænger af om lånet er hjemtaget som et lån med 10 års afdragsfrihed – i så fald kan du selv vælge hvilke år du vil bruge klippet, eller om lånet er hjemtaget med kun et års afdragsfrihed. I såfald kan du ikke få mere afdragsfrihed uden at du skal omlægge lånet. Sidste situation er dog lidt usædvanlig vil jeg mene!

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.