Erfaringer med Flexinvest Fri anno 2011 søges.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91943
    AnonymForfatter

    Når man Googler Flexinvest Fri fra Danske Bank, så finder jeg kun en masse negative udtalelser fra 2008, og det er jo ikke så mærkeligt, da finanskrisen viste sit grimme ansigt på dette tidspunkt.

    Banken fortæller om afkast i 2009 på 13% og 5,9% i 2010 for lav aktieandel, mellemlang sigt. Fik 2% i afkast i 2009 på egne investeringer, så 13 % ville ikke have været helt skidt.

    Nu, hvor jeg selv overvejer at flytte mine investeringer, søger jeg nye meninger om Flexinvest…gode og dårlige…for jeg er virkelig i tvivl.

    #169004
    ekmForfatter

    Inden du køber værdipapirer, skal du sætte dig godt ind i dem, du overvejer at købe. Du skal huske, at banken ønsker at sælge dem, da de derved tjener mange penge. Banken har ingen risiko – den tager du. De afkast, banken oplyser, er historiske, og de garanterer intet. Det svarer til brochurer og udtalelser fra bilforhandlere om biler, der kører 23 km på literen. Når det kommer til stykket, kører bilen kun 14 km på literen. De skal sælge, og de tager udgangspunkt i de bedste forhold.
    Du kan få megen viden om værdipapirer hos Dansk Aktionærforening (www.shareholders.dk).
    Med værdipapirer skal du huske, at der kræves tid til indsigt, tid til at følge investeringerne og tid til at lægge en strategi. Dertil kommer der en masse omkostninger, som du skal huske at trække fra i afkastet. Banken glemmer ofte flere af omkostningerne i deres oplysninger.
    Hvis du ønsker det sikre og det nemme, skal du placere pengene på en bankkonto. Du vil få større rente, hvis du binder pengene i en periode.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.