spærret for betalings service

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91930
    AnonymForfatter

    Kan Dette virkelig være rigtigt og lovligt ?

    jeg har betalings service til alle mine ting .

    så i sidste uge kan jeg pludslig ikke oprette nye `?

    jeg ringer til banken og spørgere hvad der er galt

    min konto er aldrig overtrukket og der er fast inskomst

    min rådgivers svar er det er pga jeg tidligere har været i rki ?

    jeg oplyser hende om er er fast indkomst og jeg ikke er i rki og har mange andre bs på konto
    hun vil dog ikke ændre det så jeg kan oprette nye

    kan det være lovligt ?

    Mvh
    Buller

    #168894
    grgForfatter

    Du har kun et krav i en bank og det er at oprette en nem-id konto – resten er op til banken…

    Lyder som om du bør finde en ny bank.

    #168900
    HalliHalloForfatter

    Ja, jeg tror det er ulovligt buller, prøv at kontakte bagmandspolitiet for økonomisk krimnialitet. Det er da et forsøg værd. Sagen kan kun blive afvist som ubegrundet.

    Fordi du har været i RKI berettiger det da nemlig ikke banken til at sige at du ikke kan have PBS længere…Den går ikke, der må foreligge et anden saglig grund, som sikkert desvæære har “glemt" at oplyse i dit indlæg.

    Anmod evt. banken om en skriftlig redegørelse samt en udførlig begrundelse.

    #168904
    AnonymForfatter

    Ja jeg fatter det heller ikke
    jeg har haft og brugt BS siden jeg skiftede til banken i 2005 og der har altid været dækning for mine betalinger

    jeg skiftede selskab på min telefon og ville derfor tilmelde den nye på Bs

    jeg kunne ikke så jeg ringede til netbank support de sagde banken havede spærret for det

    jeg ringer så til min rådgiver og spørgere hvad der er galt og hendes svar det er at jeg jo HAR været i RKI tidligere og ikke må have Bs

    jeg prøver at forklare hende at jeg har haft det altid også da jeg stod i rki hvad jeg ikke gør mere hen hun er slet ikke til at snakke med så jeg bliver jo nok nød til at skifte bank

    Mvh

    Buller

    #168916
    thsvForfatter

    Hvilken bank er du i nu?

    og er der store problemer med at skifte til en anden bank, det lyder jo som om du har en sund økonomi nu, og er klar til en frisk bank.

    #168922
    AnonymForfatter

    Der er ikke noget lovgivningsmæssigt i dette så det er banken’s egen politik der her må træde ind. Det lyder dog fuldstændig forrykt, at man siger at tidligere RKI registrerede ikke må have en betalingsservice aftale. Mange er registreret i øjeblikket, men tænk på alle dem der tidligere har været det og nu et kommet på rette fode igen. Jeg kan ikke få til at passe, at nogen bank vil mene, at de lige pludseligt alle sammen skal behandles dårligt for noget der måske ligger mange år tilbage. Det er en temmelig stor procent del af den voksne befolkning det drejer sig om.

    Men hvis det vitterligt er deres holdning ja så må du skifte bank. Når du ikke længere er registreret og har fast indtægt og ikke underskud skulle det heller ikke blive noget problem.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.