Annullering af hushandel efter 6mdr. pga skøde ikke kan opnåes

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91906
    AnonymForfatter

    Er det på nogen måde muligt at annullere en handel med fast ejendom, hvis køber ikke kan opnå skøde?

    Vores bank vil ikke udstede byggelån, før skøde kan udstedes. Det har nu været 6 mdr. undervejs, og der sker slet ingen ting. Ejendomme min kone og jeg købte havde 38 hæftelser, hvorfor der også skal foregå en mortifikationssag. Vi bor imidlertid i en skurvogn i vores indkørsel til det hus vi troede vi skulle sætte i stand.

    Banken skal bruge et anmærkningsfrit tinglyst skøde, før de vil udstede de penge vi har lånt og betaler renter for.

    Håber i kan hjælpe med lidt info – har søgt internettet tørt og forsøgt at finde nogle i samme situation, men uden held.

    På forhånd tak.

    #168648
    testForfatter

    hvad siger jeres advokat?

    #168650
    AnonymForfatter

    Hej

    Hvis jeg mente min advokats svar var tiltrækkeligt, havde jeg nok ikke søgt alternative svar..

    #168652
    thsvForfatter

    Men hvad siger advokaten?

    #168702
    testForfatter

    spørgsmålet du stiller er temligt komplekst og du bør helt sikkert ha en advokat på hurtigtst muligt i stedet for at stille dit spørgsmål i et internet forum.

    Om købet kan hæves afhænger af udformingne af købskontrakten og overdragelse af ejdomsreetten.

    #168738
    AnonymForfatter

    Behandling samt evt. beføjelser ved køb af fast ejendom følger de almindelige obligationsretlige principper.

    Der sker kun aflysning af foranstående rettigheder ved samtykke eller retsafgørelse. Ud fra dine få oplysninger og relative få tilfælde hvor sådanne situationer afgøres til gunst for køber, vil du sandsynligvis ikke kunne få retten til at mortificere de andre rettigheder.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.