Aflysning af ejerpantebrev

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91900
    AnonymForfatter

    Jeg har et ejerpantebrev i mit sommerhus på kr. 80.000, som har været stillet som sikkerhed for et banklån, som for længst er indfriet. Nu vil jeg gerne ha’ pantebrevet aflyst. Jeg har mailet med tinglysning. dk om sagen. De skriver:
    “Pantebrevet kan indsendes hertil til digitalisering. Hvis pantebrevet er kvitteret til aflysning af kreditor, kan vi efter anmodning aflyse det for dig."
    Jeg er i tvivl om hvordan, og hvem der skal kvittere for aflysningen.
    Da jeg fik pantebrevet tilbage fra banken, kvitterede jeg for modtagelsen på et dokument med ordlyden:
    “… Jeg har fået udleveret et ejerpantebrev med nuværende hovedstol på kr. xx.xxx på matrikelnr. yyy. Ejerpantebrevet har senest været tinglyst xx.xx.xx. Der er lyst meddelelsespåtegning til null. Meddelelsespåtegningen kan til enhver tid slettes eller ændres for min regning. "
    Kan jeg bruge dette dokument som dokumentation for, at pantebrevet kan aflyses, eller skal der mere til ? Skal jeg f.eks. selv skrive noget på pantebrevet ? Jeg vil helst ramme rigtigt første gang, så jeg undgår at skulle sende flere breve end højst nødvendigt til Tinglysningskontoret. På forhånd tak for hjælpen.

    #168668
    Allan Kristensen (2)Forfatter

    Hej perrchrist,

    da det er et ejerpantebrev, så er det dit pantebrev og du skal derfor lave en aflysningspåtegning.

    Din bank kan nok hjælpe dig med en formulering, men ellers fandt jeg denne på nettet.

    Nærværende ejerpantebrev kvitteres hermed til aflysning af tingbogen.

    Sted / dato

    _____________________________
    navn på ejer med blokbogstaver

    Håber det hjælper dig.

    #168674
    AnonymForfatter

    Hej Allan. Det prøver jeg. Tak for hjælpen.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.