10 årig opsparing

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • S. PiilForfatter
    Indlæg
  • #91882
    S. PiilForfatter

    Hvad er det bedste man kan gøre, hvis man vil spare f.eks. 4000 op om måneden i 10 år? Burde jo ende op i ca. en halv million, men hvor får man den bedste rente på noget sådant? Er der banker som tilbyder en rente, som ligger over f1 renten, og således følger “på oversiden" af denne? Eller bør man sætte dem i obligationer? Aktier og den tilhørende risiko ønsker jeg ikke.
    Men er ellers åben for alle kreative forslag.

    #168322
    testForfatter

    har du gæld? ofte vil det give den bedste rente at afdrage på den.

    ellers skal du typisk ha en vist kapital størrelse før investeringsomkostninger ved aktier eller obligationer kan betale sig i forhold til gebyrene.

    #168326
    S. PiilForfatter

    Kun realkredit gæld. Og det er netop et realkredit lån på ca. 500.000 vi gerne vil sikret afviklet om 10 år. Det er idag et F1 lån, afdragsfrit, men det koster jo en del, hvis man skal ændre det til ikke-afdragsfrit. Derfor ville vi lave en “parallel" opsparing og så betale det ud på én gang til den tid…?!
    Så en opsparing som giver MERE end F1 renten og følger denne – hvilket jeg har hørt skulle findes – ville være en god mulighed, eller..?

    #168332
    grgForfatter

    Opret en spar es konto hos spks. Nørre Nebel. Giver 1,75% mod maks 2 hævninger årligt.

    Når de første 50.000 er sparet op kan i begynde at oprette 1-årige opsparinger – bedst er vist pt. cantobank der giver 2,4% for et årig binding (min. 50.000 i indskud).

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.