Må banken lukke mine konti uden forvarsel ?

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91880
    AnonymForfatter

    Jeg er blevet uenig med min tidligere bank, Nordea.

    Kort fortalt, så har de altid været fulde af løgn. Når jeg snakker med dem, svarer de enten helt hen i vejret (undgår det jeg spørger om), eller svarer med direkte løgne.
    Når de konfronteres med dette, svarer de at det er mig der lyver.

    Dette kulminerede i at jeg blev rimelig sur. Jeg skrev en mail til banken hvor jeg opsummerede seneste samtale, og konkluderede at de er nogle løgnere og svindlere.
    Og spurgte til, om det var deres officielle politik – eller om jeg blot var så uheldig, at jeg altid kom til at snakke med de dummeste idioter i bankverdenen.

    Til dette reagerede banken med at lukke mine konti. UDEN at oplyse mig om det.
    Jeg opdagede det først, da min chef undrede sig over at de ikke kunne udbetale min løn.

    Så mit spørgsmål er: Må banken godt lukke mine konti, helt uden forvarsel ?
    Nu står jeg jo i den situation at jeg ikke har nogen konti overhovedet, og kan ikke få nogle nye konti nogle steder, da alle andre banken påstår at jeg skal have en konto for at kunne oprette en ny. (Det sidste lyder helt ude i hampen – og igen må jeg konkludere at bankfolk ikke er rigtig kloge).

    Men må de godt lukke mine konti, uden forvarsel ? Og uden at oplyse mig om det ?

    #168266
    MichaelForfatter

    Ja, det må de godt hvis du optræder truende hvilket noget tyder på her. Din uenighed med banken kan vi ikke udtale os om eftersom du er part i sagen og ikke har oplyst noget som helst om den.

    #168268
    HalliHalloForfatter

    Mon ikke du overdriver lidt, måske meget?

    Hvis det virkelig forholder sig således, så havde jeg da flyttet bank forlængst.

    Men hvis banken har lukket din konto på ovennænvte grundlag, så ville det da have været kundevenligt lige at have givet dig besked herom i et lille kort brev og f.eks anføre, at samarbejdet ikke længere ses at være tilfredsstillende for nogen af parterne, hvorfor vi herved tillader os at lukke din/e konto/i med øjeblikkelig virkning.

    #168288
    thsvForfatter

    Der er åbenlyst ingen kemi mellem dig og banken, så hvorfor er du ikke blot selv skiftet til en anden bank?

    #168298
    AnonymForfatter

    Mine oplevelser med Nordea er også dårlige. De hold ikke mundtlige aftaler og svarede ikke på henvendelser, ligesom de var aldeles IT inkompetente.

    Jeg er heldigvis ikke afhgængig af en bank, da jeg alene har indlån og VP, og nemt kan flytte til anden bank og lukke kundeforholdet, hvilket jeg gjorde.

    De lyver, hvis de påstår at du skal have en konto i en anden bank, for at få en konto. Når de lyver for dig, så skal du også lyve for dem. Det er nemt nok at åbne konti hvis man ingen gæld har til banken og ikke skal have kreditkort.
    En bank har pligt til at åbne en nemkonto til enhver dansk borger. Hvis du vælger en filialløs bank som f.eks BRF bank, så finder du en pdf formular på deres site som du sender sammen med kopi af pas/kørekort/sygesikringsbevis og så får du en konto med netbank, medmindre du er blacklistet i bankverdenen, f.eks i misbrugsregisteret.

    Rasmus

    #384478
    Silke178Forfatter

    Har samme oplevelse af Nordea de lyver og har heldigvis beviset på det står selv inden situation at de har spæret min konto så har stået uden en krone på lommen trods der står 1400 kr på min konto siden sidste uge og nu jeg sku ved at være godt træt af dem har haft den bank siden jeg blev født og minmormor og morfar oprettede en børne opsparing til mig er færdig med den bank nu så man behøver ik at være truende før de spære ens konto vil sk os blive truende efter en uge uden en krone på lommen

    #398860
    Henrikjohnsen6700@gmail.comForfatter

    Nordea nej tak.. så heller danske bank 

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.