Gæld til resurs bank

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91877
    AnonymForfatter

    Hej,

    Jeg har en gæld hos resurs bank på omk. 12500,- som jeg ikke er i stand til afbetale på 12 månder, som de ellers siger er rentefrit.
    Desværre er det umuligt for mig at skrabe de penge sammen der skal til og jeg er nødsaget til at gå op på næste trin der hedder 60 måneder. Dvs. der ryger en masse renter på og jeg ender med at tilbagebetale 507,- om måneden over de næste 60 måneder, altså 30420,-.

    Så er det jeg kommer til at tænke. Hvor meget må et inkasso firma max tage i rente og kan det evt. betale sig at lade gælden ryge herover?

    Kom gerne med foreslag for og imod.

    Det skal siges at jeg er færdigudannet om 2 år og så ser min økonomi lidt anderledes ud, men foreløbig er der ikke udsigt til store forandringer.

    #168222
    AnonymForfatter

    Hvorfor har du optaget et lån, som du ikke er i stand til at tilbagebetale?

    #168226
    MichaelForfatter

    Suk… niveauet er simpelthen så langt nede nu at Mybanker snart må skride ind. Trådstarter tror øjensynligt, at “rentefrit" betyder at man ikke skal betale noget – altså gratis penge.

    Iøvrigt findes der ikke rentefri lån. Omkostningerne flyttes bare over på gebyrer, enten som stiftelsesgebyrer eller “betalingsgebyrer" hver måned.

    #168230
    AnonymForfatter

    Det er kun 1000 kr om måneden du skal finde. Er det ikke muligt at skære ned på telefon og internet abbonementer? Bytyre eller cigaretter? Ellers så tag noget rengørings eller avis job morgen/after/weekend. Du skal jo ikke op på mange timer før du har de 1000 kr hjemme. Det betyder selvfølgelig, at du skal spare eller arbejde noget mere, men det er jo kun i et år så det går vel også.

    Du vil få det så meget bedre med dig selv, hvis det lykkedes for dig at klare din gæld. Og lad så i fremtiden være med at optage gæld som du er i tvivl om hvorvidt du kan betale tilbage.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.