Visa Dankort udskiftet med Mastercard

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91870
    AnonymForfatter

    Hej emd jer, jeg har prøvet at finde et svar på mit spgs på forskellige websider, alt fra forbrugerråd til finansråd.
    Men kan desværre ikke helt et tydeligt svar.

    Jeg står i den følgende situation:
    Jeg er studerende med et fint skattefrit indkomst og den højste SU. Min bank er lille og har kun 3 afdelinger. De ringer aldrig til sine kunder, hvis der er noget i vejen eller lign.
    For nyligt skete der en fejl og jeg har et minus på et par tusinde nu på mit dankort, selv om det ikke var meningen.
    Min bankrådgiver har spærret mit kort – og det fik jeg at vide efter jeg selv ringede op.
    Men dagen efter ringede min stedfar (han briger den samme bank) og fortalte at min bankrådgiver har nu bestilt et mastercard til mig. Og dét er jeg ikke glad for – da jeg rejser meget og bestiller billetter til udlandet og indrigse rejser. Med dankort slipper for jeg de utallige gebyrer, som man har hos mastercard, når man handler flybiletter.

    Så spørgsmålet er om det er i orden fra bankens side at gøre sådan noget UDEN at oplyse eller snakke med mig om det først?
    Hvis jeg skal finde en ny bank – hvilken en vil være mest sympatisk over at give mig dankort – da min økonomi plejer ikke at være i minus. Det var en ren fejl, som skete én eneste gang i alt den tid jeg havde mit dankort! Jeg ønsker altså ikek de gebyrer – da jeg er meget tit i københavn og handler tit flybilletter!

    Og anden ting – hvordan kan jeg klage over den bank?

    #168134
    PD 99Forfatter

    Tør øjnene og kom videre.

    Du tror vel ikke at det er dig, der bestemmer om du må lave overtræk? En bank er ikke et socialkontor – og du har absolut ikke noget krav på at få en bestemt type kort (eller et kort overhovedet).