andelsboliglån

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87236
    AnonymForfatter

    hej…håber der er nogen der kan hjælpe med et godt råd:
    sagen er den at jeg lige har købt en ny andelsbolig til 400.000 kr. sammen med min kæreste. vi har 200.000 som vi kan lægge som udbetaling. i øjeblikket er jeg kunde i Danske bank men føler ikke at jeg får den optimale service. jeg har ikk noget i mod at overfører alle mine konti osv til en internet bank. men hvad er et godt andelsbolig lån og hvad skal jeg kigge efter når bankerne afgiver et tilbud? håber der nogen der har erfaring eller kan give et godt råd. på forhånd tak

    #107096
    AnonymForfatter

    Et godt andelsboliglån pt er 4,75% med variable rente løbende over 20 år. Flere banker tilbyder dette. Men nogle banker vil evt. kunne gøre det lidt billigere alt efter dine tidl. kundeforhold, evt. dine forældres forhold. Oftest kræver den lave rente dog, at du samler alle dine bankforretninger samme sted. Når du tegner lånet, skal du dog være opmærksom på stiftelsesomkostningerne og prisen for pantsætningen. Altsammen med til at øge den årlige totalomkostning (AOP) ved lånet. Du skal evt. også tage øvrige omkostninger med ved at skifte bank, samt hvad ny bank tage af gebyrer i forhold til gamle bank.
    Banker du kan prøve; Ringkøbing Landbobank, Ringkøbing Bank, Handelsbanken eller Skandiabank.
    Men prøv at indhente flere tilbud og så gå ned i din nuværende bank og lav en lille forhandling. Oftest gå De med til den lavere rente og evt. lavere stiftelsomkostninger, og så spare du tid og penge til at skifte bank.

    #107098
    AnonymForfatter

    prøv evt. Arbejdernes Landsbank..

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.