Pension udbetaling !

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91859
    AnonymForfatter

    Min arbejdsgiver staten har gennem 20 indbetalt pension til mig i Sam Pension " STK “. Mit spørgsmål er, kan det være rigtigt at disse indbetalinger er låst så jeg til trods for mit kun 41 leveår ikke kan bede om at få dem udbetalt ? Hvis de er låst indtil jeg går på pension hvilke muligheder har jeg så selv for at få lidt indflydelse på dem. ? Kan ikke forstå de kan være total låst… Skal lige pointere jeg er fratrådt min stilling i staten..

    #167940
    testForfatter

    ja det er de kan være låst så du ikke engang kan få dem flyttet.

    at få dem udbetalt kan også være låst og i fald kan skal du naturligvis svare skat også af det afkast du fik på den skat du ikke betalte

    #167942
    AnonymForfatter

    “Dine" pensionspenge er låst, idet din arbejdsgiver er staten.
    Jeg skriver “dine" i “-tegn fordi pengene ikke eksisterer, de er blot et tal i en computer, og vil kun blive udbetalt hvis der er tilstrækkeligt med villige skatteydere den dag du går på pension.
    Hvis du havde en privat ordning, i feks PFA, var pengene dine og du kunne flytte dem til Lichtenstein eller Mongoliet hvis du ønskede det. Disse penge eksisterer.
    Staten skal man aldrig stole blindt på.

    #167944
    AnonymForfatter

    Jamen kan jeg slet ikke flytte dem til en anden pensions kasse ? Et eller andet sted må pengene eksisterer, det er da penge jeg har optjent og hvad nu hvis jeg dør ? Forsikring må der da være til mine børn ? Kan stadig ikke forstå man ikke kan få dem udbetalt.. Der er døre alle steder man skal bare finde dem..

    #167948
    AnonymForfatter

    Det er ligesom loyalitetspoint hos hoteller og flyselskaber. Dem har du også selv optjent, men de eksisterer ikke i virkeligheden. Og de har aldrig været din ejendom.
    Hvis du dør før pensionsalderen er der sikkert en forsikring tilknyttet som udbetaler et beløb til de efterladte. Læs din police.
    Et står fast: De kan ikke flyttes med de nuværende love.
    Hvis staten går bankerot forsvinder “din" pensionsopsparing (helt eller delvis).

    #167952
    MichaelForfatter

    Sikke da noget vås TPX!

    Pengene eksisterer på præcis samme måde som min pensionsordning i Danica og alle dem der har i PFA og hvad de hedder alt sammen. Der er absolut ingen forskel. Pengene er overført til Sam Pension løbende i trådstarters ansættelsesperiode fuldstændigt på samme måde som din og min pensionsordning. Hvad midler tror du ellers at Sam Pension bruger når de investerer i aktier og obligationer? Matadorpenge?

    Går staten fallit har Sam Pension et problem ja og det har PFA, Danica og alle andre naturligvis også!

    #167954
    AnonymForfatter

    @ Michael

    Vil du ikke tro der på en eller anden måde findes en dør så den pension kan udbetales nu og ikke først når jeg går på pension ?

    #167958
    MichaelForfatter

    Du må jo nærlæse din pensionsaftale. De fleste aftaler kan godt opsiges mod en strafafgift på 60%, så som hovedregel kan det absolut ikke anbefales.

    #167970
    HalliHalloForfatter

    L L L, ring til SAMPENSION på telefon 77.33.18.77 og forhør dig om dine muligheder for at få opgjort dit depot.

    Hovedreglen er vist at du kan få ordningen overført til en ny obligatiorisk pensionsordning hos en ny arbejdsgiver, men tror dog ikke at du på nogen måde kan få pengene udbetalt selv mod at betale 60% i afgift, hvilket jo også ville være helt tåbeligt.

    Det hele kan du få oplyst ved at ringe på ovennænvte nummer eller selv tage dit pensionsregulativ frem og nærlæse det. Du kan selvfølgelig også sende dem en mail, hvis det er det du foretrækker.

    #167976
    AnonymForfatter

    Som der allerede er svare, så afhænger det er den aftale som din arbejdsgiver har lavet med pensionsselvskabet.

    At det er staten som er arbejdsgiver har ingen betydning, jeg har også en del af min pension som er låst for førtidig opsigelse, men den kan godt overføres til andre pensionsselvskaber. Nogle kan så ikke engang det. Men det må du høre om i dit konkrete tilfælde, men svare er, ja det godt være rigtigt.

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.