vedr.. hus køb

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91851
    AnonymForfatter

    jeg ville høre om der er nogle der kan give mig svar på nogle af de spørgsmål jeg sidder inde med !!

    vi er 2 voksne mennesker der ikke er gift men som vil købe hus sammen

    jeg stå fortiden arbejdsløs og er på kontanthjælp og jeg er ikke i rki.
    men min kæreste har fast arbejde og stå i rki..

    kan det så måske godt lade sig gøre at5 købe hus sammen…

    #167774
    MichaelForfatter

    Nej, det er en umulighed. Betal jeres gæld og tænk på huskøb efterfølgende.

    #167776
    AnonymForfatter

    Spørgsmålet er en joke.

    A tjener ingen penge
    B tjener penge men kan ikke betale sine lån tilbage

    Kan A+B låne flere penge?

    NEJ SELVFØLGELIG IKKE !!!! Tag dig dog sammen…

    #167780
    AnonymForfatter

    Michael kan se du under flere indlæg skriver lort…

    #167782
    thsvForfatter

    Ikke voksne nok, siden det er nødvendigt at stille spørgsmålet!

    Få afdraget gælden først og skabt en opsparing til udbetaling og flytteomk. til huset, så kan det måske komme på tale med et køb, men indtil da: God opsparing!

    Meget enig med Michaels korte svar til dig!

    #167788
    AnonymForfatter

    Som flere skriver er svaret nej til huskøb i jeres tilfælde, men jeg vil da godt lige uddybe hvorfor uden at svine trådstarter til.

    1. Man kan ikke købe hus hvis man står i RKI – det gør den ene af jer og derfor er det kun den anden der kan købe.

    2. Man må ikke eje hus hvis man er på kontanthjælp og det er den anden part jo.

    Derfor er der ingen af jer der pt. kan købe. I er nødt til at vente indtil I er ude af RKI og har lønindtægter begge to – og kontahjælp tæller ikke da I som sagt ikke må eje fast bolig i den situation. Derudover så sørg for at spare 5% af boligens pris op til udbetaling og regn med at I kan købe for 2,5 – 3 gange jeres årlige indtægt fra arbejde (når i er ude af RKI).

    #167806
    AnonymForfatter

    Nej. Du tager 100% fejl. Michael beskriver den virkelighed folk må indse, for at få opfyldt deres drømme. Det må selv du, med dit flotte ordforråd, kunne indse !!

    #167832
    HJLForfatter

    Hej med jer alle hjælpsomme skribenter.

    Hvad skulle der være i vejen for at købe hus når man står i RKI og er på kontanthjælp?

    #167838
    MichaelForfatter

    Vorherre bevares…

    #167840
    AnonymForfatter

    Du må ikke eje eget hus når du er på kontanthjælp. Du vil blive bedt om at sælge det. Sådan er reglerne simpelthen – og du kan ikke opnå lån til køb af hus hvis du står i RKI. Men selfølgelig kan du vist købe hvis du har 100% kontant, men med så mange penge kan du ikke få kontanthjælp hvor du ikke må have mere end 10-15.000 sparet op før du skal bruge af de penge før du får udbetalt kontanthjælp.

    #167842
    HJLForfatter

    Ahh ok så er vi enige de kan godt købe hus…

    Det var der bare ingen der havde skrevet før.

    For 115.000 kr. kommer I langt i Ørsø:
    http://www.edc.dk/Sag/?Pid=93304255#

    Det var blot min pointe.

    Så i stedet for at spilde en masse krudt på at svine hindanden til så start dog med at spørge lidt ind til planerne.

    Jeg er sikker på at det vil lykkes trådstarter at skrabe 115.000 kr. sammen i diverse kviklån rundtomkring selv med både RKI og kontanthjælp.

    Enig det er en meget dårlig idé men det er ikke pointen.

    Der er faktisk flere end I tror der står i RKI pga. eksempelvis en parkeringsbøde de nægter at betale af principielle årsager. Heriblandt kunne jo sagtens være nogle der havde mange penge stående.

    Men enig det er et skidt udgangspunkt hvis man vil låne penge.

    Hej Michael, vor herre bevares… dig har vi sku ikke været for heldige med 😉

    Take it easy – det er weekend nu!

    #167844
    MichaelForfatter

    Nu bliver det her simpelthen FOR idiotisk. Er det 1. april allerede eller er folk herinde bare totalt imbecile (undskyld til de fornuftige af mine meddebattører).

    Hør her HJL:

    Korrekt at man i princippet kan købe et hus kontant, men det bliver en meget kort fornøjelse når kreditorerne hiver køberen i fogedretten og får huset tvangssolgt.

    NEJ! Man kan IKKE låne nogen steder OVERHOVEDET når man er i RKI. Heller ikke hos hurtiglånerne. Vis mig bare én eneste udlåner der giver lån uden sikkerhed til RKI-registrerede. Bare ÉN eneste tak.

    Og sikke da et fint hus du linker til: “Huset står tomt og trænger til totalrenovering og der gives ingen garanti for husets beskaffenhed eller div. forsyningsledninger/ forhold."

    Eller sagt med andre ord: Vand, varme, el og kloakering fungerer formentlig ikke helt eller delvist og huset er generelt uegnet til beboelse. Men Låsby-Svendsen har vel ikke købt sin sidste ejendom endnu…

    Niveauet er virkelig faldet til langt under det rimelige efterhånden herinde.

    #167846
    AnonymForfatter

    Hørt Michael. Hørt !

    Der er jo ikke noget at have drømmene eller mulighederne i, ganske enkelt.

    Det er utroligt, at nogle vil forfølge deres drøm om at eje et hus ved at bruge MEGET energi på, at ville låne penge, om muligt via kviklån til høje renter, at ville låne selvom man står i RKI, at gå så langt som eventuelt at finde en nedrivningsklar rønne til 150K…drømmen SKAL bare lykkes.
    Fint nok, men hvad med at bruge den kvarte mængde energi på at komme ud af RKI, få tiden til at arbejde for sig ved at bruge mindre end man tjener for til slut at kunne låne til lave renter via Realkredit ? Det MÅ sgu da være sundere at råde folk til dét og derfor er opbakningen til Michael herfra både intakt og forstærket. Hellere dét, end at klappe folk på skuldrene, mens de er på vej ud over afgrunden.

    Til trådstarter: I står i en særlig uheldig situation. Kom ud af RKI så hurtigt som overhovedet muligt. Derefter begynder dørene så småt at åbnes. Vi står gerne behjælpelige med endog rigtig gode råd, så tilgiv os for hvis sandheden gør ondt. Vi vil reelt Jeres bedste på sigt.

    #167848
    HJLForfatter

    Fedt at se at du (Michael) forstod min pointe.

    Ja niveauet er måske faldet men så lad dog være med at svare trådstarter og lad dog være med selv at bidrage til at niveauet falder.

    Du behøver ikke blive mobset blot fordi jeg påpeger at du svarer på noget hvor du ikke kender de bagvedliggende forhold, det er jeg da ligeglad med om du gør men derfor må jeg da gerne drille dig hvis jeg ikke har bedre at tage mig til. Eller det er måske ikke tilladt i Michael-land hvor alle der ikke skriver “Hørt Michael hørt!" bliver kaldt imbecile og tilråbt “Vor herre bevars".

    Jeg ved da godt at I har ret, at trådstarter nok ikke ejer en klink, men det er jo ret beste ikke et lån der spørges til. – Det var blot min pointe.

    Jeg tror godt at I begge ved at det link blot var en joke for at drille og ikke ment som et seriøst forslag, det er jo nok ikke for sjovt at det hus har været til salg i 6 år 🙂

    Vedr. lån på trods af RKI så er det skræmmende men sandt, der findes selskaber der tilbyder lån. Prøv selv at søg på google og prøv så lige at holde det på et niveau hvor vi alle kan være med ik?

    I to kan jo evt. linke til de tråde hvori I har givet gode råd som folk har kunnet bruge til noget så kan vi sammenligne lidt med det jeg har bidraget med her indenfor de sidste par uges tid så kan det være vi får noget reelt brugbart og nyttigt at debatere om i stedet for dette tidsspild!

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.