“Tillykke” Carsten Ree

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91848
    AnonymForfatter

    Ja, Carsten Ree fik jo tidligere sin vilje med Amagerbanken. Nu skulle der ryddes op, indsættes ny bestyrelse mm. Egenkapital på 2.6 milliarder efter seneste emission.

    Den nye bestyrelse gik imidlertid hårdt til værks, og vurderede at der skulle nedskrives med endnu minimum 3 milliarder, og wupti – banken krakker, og bl.a. den gode Carsten Ree´s aktiebeholdning i banken på ca. 800 millioner, tillige med evt. investering i bankens obligationer med et slag er værdiløse.

    Det er jo altid et vurderingsspørgsmål, til hvilken værdi man skal ansætte aktiver og sikkerheder.

    Mon han nu fortryder, at han udskiftede bestyrelsen? Den gamle bestyrelse førte jo en mere henholdende politik, som var godkendt af Finanstilsynet.
    Man afventede jo stigende priser på ejendomsmarkedet.

    Jeg synes det er synd for alle de små private investorer og erhvervsdrivende på Amager, og andre, der nu mister deres opsparing til pension mm, idet de jo efter de tidligere udmeldinger, og store kapitalindsprøjtninger fra Carsten Ree, Nykredit m.fl. ikke burde have grund til at være ængstelige for deres investering.

    #167758
    MichaelForfatter

    Pensionsdepoter i AB er dækket 100% uanset indeståendet er over 100.000 EUR. Privatkøbte aktier i AB har været en risikabel forretning meget længe og indskyderne har været 100% klar over risikoen. Kontohavere med mere end 100.000 EUR har ganske enkelt sovet i timen og kan kun laste dem selv for tabet.

    Det er faktisk ikke forbudt at tænke selv.

    #167826
    testForfatter

    amagerbanken har alt for længe været et cirkus der bare fik lov at køre og køre. Det der er sket var uundgåeligt og faktisk har Ree forlænget bankens liv. Dyrt for ham og dyrt for os

    #167828
    AnonymForfatter

    Helt korrekt at folk med mere indestående end 750.000 måske selv har leget med ilden og deres aktiver. Men jeg syntes sku bonderfangeriet ligger i at vi alle har invisteret i aktier grundet den troværdighed de lagde ud.. Det er altså kun nogle måneder siden de appelerede til køb og alt så " fantastisk ud “. Rent ud sagt har de sku taget røven på os. Og så kan man godt blive ekstra harm over de lønninger og aftrædelses ordninger man hører ligger foran de høje herrer.

    #167834
    AnonymForfatter

    Når man ikke engang kan stave korrekt til investerer (invisterer) så burde man nok tænke sig om en enkelt gang eller to, før man smider penge efter Danmarks mest eksponerede bank, af den dårlige type eksponering vel og mærke..

    AMB var jo ikke andet en èn overpriced lottokupon – jeg købte dog selv 3.500 aktier i 3,20 og solgte i 5,27, men jeg lavede så heller ikke andet end at daytrade dem..

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.