Boliglån

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • HUNForfatter
    Indlæg
  • #91837
    HUNForfatter

    Hej,

    Jeg står for døren til mit første boligkøb. Boligen koster 3.395.000 kr. og jeg har de 20% i udbetaling. Hvor skal jeg forvente at kunne få de bedste udlånsrenter?

    #167652
    MichaelForfatter

    Eftersom du ikke skal have et boliglån, men et realkreditlån bestemmes din rente af obligationsmarkedet, så det er ikke noget du har mulighed for at få indflydelse på. Du skal derimod tænke over hvilken type realkreditlån du vil have og hvilken risiko du vil løbe.

    #167654
    HJLForfatter

    Der kan dog være en minimal forskel på bidragssaterne som er det du betaler til realkrediyforeningen. Din bank er nok koblet på kreditforeningsselskab. Spørg om du får flere fordele i din bank ved at vælge det selskab de samarbejder med.

    #167656
    HUNForfatter

    Er der forskel på de forskellige realkredit institutter. Hvad skal jeg forvente af rentesats på et fastforrentet lån med en løbe tid på 30 år?

    #167658
    MichaelForfatter

    Lige pt. er 5% åben, men kan hurtigt lukke igen da kursen er tæt på 100.

    Inden du tager dit livs største økonomiske beslutning vil jeg anbefale, at du sætter dig lidt bedre ind i tingene og læser om lånetyper, kurser, renter og bidragssatser. Kig ind på de forskellige Realkreditinstitutters hjemmesider hvor tingene gennemgås rimelig pædagogisk.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.