Hvad mener Entercard med en Helhedsvurding???

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91834
    AnonymForfatter

    Jeg har lige prøvet at ansøge om et FDB-betalingskort, men blev meget forundret over at med fast arbejde, nul gæld og ikke registret i RKI kan få beskeden “Vi har afslået din ansøgning pga. en helhedsvurding"…

    Min kæreste har selv et FDB-betalingskort fast arbejde, ikke dårlig betaler.

    Jeg vil bare gerne vide er fordi jeg deler husstand med hende at Entercard afviser mig???

    p.s.
    Jeg ved udemærket godt at Mastercards er en dårlig, så det behøves I ikke at nævne.

    #167568
    AnonymForfatter

    For ellers så burde de jo skrive i deres kortbetingelser “Max et kort pr. husstand".

    #167572
    PD 99Forfatter

    Jeg husker dit tidligere indlæg om at låne 5.000 som du angiveligt ellers kunne have sparet op over 2 måneder:
    http://www.mybanker.dk/bank/debat/vis_indlaeg.html?id=5308

    Måske kan følgende tælle ned i Entercard/FDB’s pointsystem:
    – mange tidligere adresser (som de kan slå op på CPR)
    – manglende fastnet-tlf
    – e-mail-domæne
    – lav indkomst

    Jeg siger IKKE at Entercard/FDB bruger eller ikke bruger disse kriterier. Jeg siger heller IKKE at kriterierne er relevante eller irrelevante for en risikovurdering. Men det er ikke helt utænkeligt at de KAN indgå.

    “Helhedsvurdering" betyder at Entercard/FDB helst ikke vil hænges ud for en konkret begrundelse, der måske kunne være i strid med enten lovgivning eller Ekstrablads-læsernes folkedomstol.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.