Er EIK sikker til sparepengene?

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91829
    AnonymForfatter

    Hej
    Er EIK reelt overtaget af Sparlolland eller er den stadig ejet af FS?
    EIK lokker i øjeblikket med en konto til 2% uden binding.
    Jeg hører ellers en masse positivt om EIK, men er der reelt tale om at de lokker penge fra folk så cheferne kan forgyldes inden et krak?

    Rasmus

    #167528
    Michael01Forfatter

    Ligesom en medarb i amagerbanken sagde til sine kunder AB er danmarks sikreste bank, så er det den sikrfeste bank i danmark nu

    ellers prøv at læse http://www.mybanker.dk/bank/debat/vis_indlaeg.html?t=Bankkrak&id=5348

    #167538
    PD 99Forfatter

    “Du kan indskyde på din højrentekonto til og med den 28. februar 2011."

    Kilde:
    http://www.eikbank.dk/produkter/Indlaan/hojrentekonto2012/Pages/default.aspx

    “Vi forventer at overdragelsen finder sted med effekt fra den 28. februar 2011."

    Kilde:
    http://www.eikbank.dk/service/faq/Pages/default.aspx

    Er den sammenfaldende frist for indskud og forventede overtagelsesdato et tilfælde?

    GIver dette sammenfald anledning til bekymring?

    (De er vel stadig omfattet af indskydergaranti, efter som Eik Bank Danmark 2010 A/S står på Finanstilsynets liste?)

    #167602
    AnonymForfatter

    Det er sikkert så længe beløbet er under 100.000 euro dvs. ca. 755.000 dkr.

    #167612
    Lars K.Forfatter

    – Ja, jeg har da vovet at sætte ind 🙂
    Når blot man holder sig under de 750.000,- er der – sådan har jeg i hvert fald soleklart forstået det – ingen ko på isen.

    #167618
    AnonymForfatter

    Den konto de tilbyder er jo blot en forlængelse af den højrentekonto 2010, som jo var en forlængelse af den højrentekonto de var så smarte at oprette den gang Northern Rock lukkede i Dk og en masse kunder med indlån pludselig blev smidt på gaden. Jeg har selv være med på en sådan konto siden og kan kun sige at jeg har absolut ingen betænkeligheder ved at lade pengene blive stående på den nuværende konto som jeg hos banken har fået oplyst automatisk bliver videreført på samme måde som det skete sidste år. Hvilket i øvrigt også var i februar, så jeg har heller ingen betænknigheder omkring sammenfald med at det er den dag Eik Bank forventer at blive overdraget til Spar Lolland fra finansiel Stabilitet. Det virker for mig som om det hele kører som det gjorde sidste år, hvilket vil sige af sig selv hvis man allerede har en Højrentekonto. Men jeg har så heller ikke over 750.000 stående, så hvis Spar Lolland skulle gå hen og følge i Eik eller senest Amagerbankens fodspor, så har jeg mit på det tørre ved dækning af indskydergarantifonden.

    Eneste øv er at man kun kan skyde ind på kontoen i februar, det ærgrede mig sidste år da jeg havde en del penge og der var et godt stykke op til at der står 750.000, så der måtte jeg binde de penge på en fastrente konto. Men på den anden side hvis de gav 2% og man kunne sætte ind og hæve som man ville, hvad skulle de så med de andre kontoformer de har, hvem fanden gad så lave en almindelig konto…

    #167650
    AnonymForfatter

    Jeg har netop skudt ekstra penge ind på min højrentekonto, da det efter nøje granskning på Mybanker ikke er andre banker, der tilbyder, at man kan hæve efter ønske uden dekort -ulempen er så, at man heller ikke kan indsætte penge efter den 28. februar, det er ellers lønningsdag!!!!.

    Med hensyn til Lolland Sparekasse må det jo komme an på en prøve, hvis jeg var dem, ville jeg give de samme betingelser, der var dengang det hed “DIN BANK" så bliver der ikke mangel på kunder med opsparing – har jeg ret – eller?

    Og med hensyn til Northern Rock – det var bare brødnid, og nu sidder man selv i fælden, hvilket man helt åbenbart ikke troede kunne ramme lille Danmarks bankvæsen – men vi/de blev måske MEGET klogere – jeg er.

    #167668
    thsvForfatter

    Bank med hjerte tilbyder 2,05% uden binding, og Swedbank er nok lidt sikrere end Eik/Lolland.
    Derudover gives 1% til Fair trade.

    100.000 Euro er sikret, så max. ca. 745.000 pr. bank, eller 730.000 kr, hvis du osse vil sikre 2% afkast.

    #167670
    thsvForfatter

    Ups, de har ændret vilkår, så kræver et udlån for at opnå den fine rentesats.

    Kun 1,05% ved normalt indlån.

    #167678
    AnonymForfatter

    Til THS
    Jeg synes “bank med hjerte" havde nogle mærkelige vilkår, såsom pligt til at være medlem hos FDB.
    EIK er pt den eneste bank i DK som giver 2% uden binding og dekort.
    Iøvrigt kan jeg ikke forstå, at noget overhovedet, vil låne deres penge til en bank, som tager mere end nettoafkastet after skat, i dekort ved førtidig hævning. Man kan jo blive syg eller dø, og skal hæve pengene førtidig.

    EIk banks netbank er jo stadig landets bedste og fuldkommen gebyrfri.
    BRF bank bruger også BEC som datacenter, men deres version af netbanken er ringe og fyldt med gebyrer.
    Det eneste man mangler i EIK, er at de lærer at bruge en computer til kommunikation, herunder at bruge krypterede emails samt en funktion inde i netbanken til upload af dokumenter og svar herpå. Men bankfolk er jo som bekendt ligeså IT-inkompetente som offentlige myndighder 😉

    Rasmus

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.