nemide virker bare helt fantastisk

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • testForfatter
    Indlæg
  • #91824
    testForfatter

    Nu fik jeg så den sidste af 3 nemideer her på hustanden op at køre. I modsætning til hvad jeg troede holder pap kortet længere ind forventet og det er smart og rart at man også lige kan logge på på fra arbejde eller fra en anden 3 pc.
    Bort set fra de sidste af ideer gik installationen smertefrit. Problemet med den sidste skyldes så faktisk den måde min bank har lavet deres hjemme side på. To afdelinger der heder det sammen og åbenbart forskellige hjemme side for log ind på net bank.

    På nogen af skriverierne her inde og i pressen har jeg nærmest fået det indtryk at nemide var umuligt at installerer og fyldt med defektter.

    hvad var jeres og er jeres oplevelse med installation og brug af nemide?

    #167500
    thsvForfatter

    Installationen gik osse smertefrit i Nordea, selvom det var Eik, der fremsendte nøglekortet.
    Dog har jeg 2 gange ikke kunne komme på Netbank, da NemID var nede.

    Eneste irritationsmoment, er at man ikke mere kan benytte kontokik uden nøglekortet!

    #167504
    Mr.M.Forfatter

    Jeg har da lige været på konto-kik i Nordea – uden nøglekort.

    #167506
    AnonymForfatter

    Jeg har hele tiden ment at NemID var en fantastisk ting.

    Installationen var hurtig og nem, og har ikke haft et eneste problem endnu.

    Jeg så dog gerne at papkortet blev skiftet ud med en elektronisk nøglegenererings-aggregat. Lig den jeg bruger i.f.m. mit arbejde, når der skal logges på en VPN forbindelse. Mon ikke det kommer med tiden engang.

    #167508
    AnonymForfatter

    Hej Mikkelsen

    Har du ikke tid til at skrive en “drejebog" om, hvordan du kan det.

    Jeg prøvede lige “Log på" Konto-kik, men skulle da bruge bruger-id og adgangskode for at komme videre.

    Det vil være en hjælp, ikke altid at skulle bruge pap-kortet.

    På forhånd tak.

    Hannibal

    #167512
    Mr.M.Forfatter

    Jeg skal også bruge bruger-id og adgangskode, men ikke papkort.

    #167516
    AnonymForfatter

    Hej

    Jeg har prøvet og det virker. 1.000 tak.

    Håber meget at Nordea-brugerne læser dit svar.

    #167540
    AnonymForfatter

    Har Nordea ikke en backupløsning i tilfælde af at NemId er nede?
    Jeg har selv en enkelt gang været i den situation ved login på Danske Bank, og da kunne jeg logge ind med en engangskode, der blev sendt på sms.

    #167596
    AnonymForfatter

    Det var nemt at bestille, sætte op og bruge.

    Det spiller bare 100% (har været heldig at undgå at skulle bruge det imens de har haft nedbrud).

    Ideen er super, og når oppetiden nærmere sig de 99%, så er der ingen grund til klage.

    Dog er det lidt uheldigt at de ikke har løst problem med at sende nøgle og id, forskudt i alle tilfælde, men sådan er det jo.

    #167680
    AnonymForfatter

    Hej alle
    Folks bekymringer om NemID går på sikkerheden. Den er nemlig ringe og kompromittering, magtmisbrug og overvågning af borgeren er en realitet.

    Rasmus

    #167730
    testForfatter

    hvilke folk rasmus? dem som betaler giro kort på posthuset fordi de frygter overvågning fra pps? konspirations tosserne slipper vi aldrig af med og de har hijakket nemid debaten

    #167740
    AnonymForfatter

    Tja, det skulle da være pokkers hvis der er folk der sidder og holder øje med at hr. Hansen betaler 129 kr. til telenor via nemid.

    Det er vel egentlig bare sådan som det altid har været, hvis der er mistanke om ulovlig aktivitet så bliver der set på det. I gamle dage fik de bare adgang til kontoudtog og lignende, i dag formoder jeg det kan gøres via nemid.

    Men at tro at alle lige pludselig er overvåget fordi der er kommet et fælles betalingssystem er nok måske lige at skyde gråspurve med kanoner, pænt overdrevet.

    Det var den fornuftige udgave. Personligt tror jeg selvfølgelig at der sidder +5000 trænede aber som holder øje med den mindste bevægelse fra ethvert nemid kort.

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.