Amagerbanken er krakket

Viser 11 indlæg - 31 til 41 (af 41 i alt)
  • Indlæg
  • #167466
    hakon larsenForfatter

    Undskyld Michael. Jeg havde ikke læst de foregående indlæg
    Jeg var kun fokuseret på det der med kassekreditten.
    I mit erhverv får vi kun penge ind 4-5 gange om året og det er tit et mil.beløb.
    Hvis de går ind fredag eftermiddag, og ens bank eller sparekasse krakker om søndagen, er man ski på den.Har aldrig tænkt over det, men gør det nu.

    #167468
    HalliHalloForfatter

    Hvilken bank skal jeg nu vælge at købe aktier i, når AmBk er gået fallit?

    Og hvilken bank skal jeg vælge som primær bank? Eller skal jeg bare vente på at Sydbank eller SparNord tager over?

    Hvad vil I foreslå mig?

    Det er også synd for borgerne i Tårnby Kommume, hvor en skatteforhøjelse venter til næste år.

    #167480
    AnonymForfatter

    Måske du skulle holde dig fra bankaktier i fremtiden Halli Hallo. Men nu kan du vel heller ikke foretage den helt store spekulation for din kontanthjælp, vel?

    #167486
    HalliHalloForfatter

    Er skam allerede i job igen, så der er penge til at lege med lidt aktier igen.

    #167494
    testForfatter

    garantbeviser i morsø sparekasse går en stor fremtid i møde.

    #167510
    AnonymForfatter

    Man kan jo vurdere om det var et tilfælde, at han(læs; Knud Christiansen) gik bort, blot få uger forinden, at det kom fram at Amagerbanken var på falittens rand.

    Herudover mener jeg, at det vil og bør få markante konsekvenser fremadrettet, for bl.a. N.E.Nielsen og Jørgen Brændstrup.

    #167514
    AnonymForfatter

    ‘Fram’ var naturligvis en fejl, som skal lægges om til ‘frem’. Så jeg undgår kritisering af samme!

    #167672
    AnonymForfatter

    Tør ingen følge op?

    #225748
    Toke MadsenForfatter

    Hej har har modtaget et brev, hvor der står jeg skyder Ca 40000 kr.

    De 17000 er renter.

    Dette er det første brev jeg har fået siden ab gik ned.
    Er der ikke noget man kan??? Synes det er vildt med de renter, nu man ikke har andet info på man var overdraget til anden bank….

    #225758
    testForfatter

    nej der er ikke noget nogen her umiddelbart kan gøre. hvis jeg var dig ville jeg samle alle papirer og tak en snak med nogle af de gratis rådgivningerne der findes.

    tænker her på

    http://gaeld.taenk.dk/

    http://www.finansraadet.dk/Bankkunde/Pages/information-og-raadgivning/frivillig-gaeldsraadgivning.aspx

    nu ved jeg jo ikke hvor i landet du bor. men en gang var der også en advokat på det lokal biblotek man kunne gå ned at snakke med. Uanset om det måske ikke er dem der ender med at føre din sag tror jeg bestemt du vil kunne få en retning fra dem.

    men generelt må man jo nok antage at gælde består og at fordringen inkl. renter er korrekt. Måske har du mulighed for at lave en handel på renterne mod at du betaler lånet ud.

    #225760
    morsdrengForfatter

    Toke Madsen – nu oplyser du intet om hvornår du i givet fald ophørte med at betale på din gæld til Amagerbanken og om din gæld allerede var misligholdt FØR konkursen. Under alle omstændigheder skal man stadig betale sin gæld selv om ens kreditor er gået konkurs og det gælder uanset om der er tale om en bank eller en anden erhvervsdrivende. Brevet må også indeholde flere oplysninger end oplyst, bl.a. om hvilken perioden renten dækker.

    Selve hovedstolen (det beløb du opr. skylder) forældes efter 10 år regnet fra det tidspunkt hvor gælden skulle have været betalt,, dvs. enten fra tidspunkterne hvor de enkelte ydelser på lånet forfaldt til betaling og/eller regnet fra det tidspunkt, hvor banken opsiger lånet eller gælden til fuld indfrielse. Renter derimod forældes efter 3 år, ligeledes regnet fra forfald/tidspunktet for rentetilskrivningen. Alt naturligvis forudsat, at forældelsen ikke er blevet afbrudt, f.eks. ved din underskrift af et frivilligt forlig eller sagens indbringelse for fogedretten.

    Ved en årlig rente på ca. 18½, vil en gæld på på 23.000 kr. vokse til ca. 40.000 kr. over 3 år. så den oplyste gæld kan godt passe, da pengeinstitutternes rente for misligholdte fordringer/inkassorenten erfaringsmæssigt kan være på 18% eller endda højere, men det forudsætter naturligvis, at dit engagement med banken ER opsagt pga. misligholdelse og at renten fremgik af din aftale med banken eller af dennes alm. forretningsbetingelser, F.eks. er Nordeas rente for fordringer p.t. 16,50% for lån med aftalt afvikling og p.t. 19,50% for lån uden aftalt afvikling.

    Betaler du gælden inkl. rente fuldt ud, får du fradrag for renten på de ca. 17 tkr. (forudsat du ikke allerede har fratrukket denne). Indgår du en såkaldt akkord, gående ud på at du kun betaler en del af gælden inkl. rente, nedsættes renten tilsvarende. Går aftalen ud på, at du kun skal betale, ½-delen eller 20 tkr., udgør renten IKKE 17 tkr. men kun 8,5 tkr.

    Hvis hverken hovedstol eller rente er forældet, må du desværre nok erkende, at du skylder beløbet og indgå i en forhandling med kreditor om betalingen heraf. Som oplyst kan du forsøge om du kan få en akkord, hvorefter du kun skal betale en del af gælden, men i så fald skal du være forberedt på fremlægge samtlige oplysninger om dine økonomiske forhold.

    Nærmere kan man dok ikke komme det på dette forum og på baggrund af dine meget begrænsede oplysninger.

Viser 11 indlæg - 31 til 41 (af 41 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.