Amagerbanken er krakket

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 41 i alt)
  • Indlæg
  • #167420
    AnonymForfatter

    Nej din gæld er ikke væk. Amagerbanken bliver overtaget af finansiel stabilitet, som vil forsøge at sælge den sunde del af Amagerbanken til en anden bank. Den usunde del vil blive kørt videre under finansiel stabilitet, lige som med Roskilde banken.

    Hvis situationen er lige som i Roskilde banken, så vil du fremover opleve højere renter på dit lån.

    #167422
    AnonymForfatter

    Når banken er overtaget betyder det så at jeg ikke selv kan gå ud og finde en ny bank?

    Jeg har en kassekredit på 150.000 som enkeltmandsvirksomhed. Den er som regel brugt fuldt ud. Deruover en højrente konto på 45.000. Har dog diverse sikkerhed liggende fx. ejerpantebrev fra lejlighed.

    Er jeg låst fast der eller har jeg mulighed for at søge en løsning selv?

    #167424
    AnonymForfatter

    Hvordan ser situationen ud hvis samtlige Amagerbanken-kunder i løbet af den kommende uge skynder sig ud og skifter bank? Det kunne være rart at vide om man som absolut minimumskunde med kun et mindre forbrugslån og ingen større formue stående vil være bedst tjent med at smutte ud mandag og snakke med en anden bank, eller om man blot bør væbne sig med tålmodighed og afvente situationen. Nogen bud?

    #167426
    AnonymForfatter

    Du har stadig mulighed for selv at gå ud og finde en løsning, det kræver bare de sædvanlige papirer osv. som hvis man ellers ville skifte bank.

    #167430
    AnonymForfatter

    Hej jeg er en af de heldige kunder i Amagerbanken men jeg er MEGET MEGET forviret.

    Jeg har den 1/2 skifter fra Arbejdernes landsbank til Amagerbanken da jeg nu står og skal købe Andelsbolig og amagerbanken havde en bedre rente.

    Jeg er godkendt hos amagerbanken og købsaftale er underskrevet. Jeg skal flytte ind den 1/4 og mit andelsboliglån som er underskrevet fra begge partner bliver “udbetalt" 10 dage før købsdato så ca midt i marts.

    Jeg er jo forviret nu fordi jeg har en aftale og lånet er godkendt men jeg har jo ikke fået pengene endnu?

    Vil det hele bare gå vidre helt automatisk til en anden bank eller skal jeg annulere mit køb.-

    Jeg står jo lige nu med nogen papire på 410.000 som er godkendt og det hele men i præncippet uden en bank?!

    Jeg håber nogen kan give mig et svar!?

    Karina

    #167432
    AnonymForfatter

    Man kan ikke sige andet end at Knud Christensen tog Amagerbankens egentlige hemmeligheder med sig i graven.
    Gad vide om han vidste besked om hvor galt det egentlig stod til allerede i 2008?

    #167438
    AnonymForfatter

    Hej, Du står med en bank stadig, nemlig “Staten", da de nu ejer Amager 100 procent. Herefter vil du, højest sandsynligt, blive købt af en anden bank, som man få det ved EIK bank m.fl.

    #167440
    AnonymForfatter

    Jah okay det er jo altid noget jeg var bare rigtig meget i tvivl fordi jeg står som helt ny kunde og jeg nærmest ikke er kommet ind i banken.!

    Puuuuha hvor er det skod!!!

    #167442
    AnonymForfatter

    Hej du som skylder amagerbanken penge. Du kan roligt regne med at din gaeld ikke vil blive glemt. kreditorerne i konkursboet vil jagte dig til evig tid.
    Tilmed maa du forvente at hvis du ikke kan finde en anden bank der vil overtage din gaeld saa skal du betale hoejere renter.
    Et godt tip. Se at komme ud af det laan. spaend livremmen ind og faa betalt det laan i en helvedes fart.
    De venligste hilsner Pete from hell

    #167444
    AnonymForfatter

    I mange af de her krakkede banksager, så opføre Staten sig rimmelig Satanistiske overfor de stakler som er fanget med gæld i krakkede banker.
    Jeg håber folk vil huske det når der skal være valg!

    #167452
    hakon larsenForfatter

    Hvis jeg har 1000000 stående på min kassekredit i Amagerbank, fordi jeg lige har fået penge ind for en stor order. Er de 250000 så sat til?

    #167456
    MichaelForfatter

    Spørgsmålet er allerede besvaret flere gange i denne tråd: Du er dækket op til 750.000 kr. Resten er tabt.

    #167458
    testForfatter

    ja som skrevet står men hvis du har gælde på 250.ooo reder det dig. det er 750.000 netto

    #167460
    AnonymForfatter

    Dog med den krølle at det er netto beløbet i banken der er det vigtige, så hvis du har et lån ved dem på 250.000 eller over skulle du ikke direkte miste pengene.

    #167464
    hakon larsenForfatter

    Undskyld Michael, jeg havde ikke læst de foregående indlæg.
    Jeg var kun fokuseret på det der med kassekreditten.
    Man skal ski passe på med at der ikke går et stort beløb ind fredag eftermiddag, så den overstiger de 750000 og så banken eller sparekassen krakker om søndagen.
    I mit erhverv får man kun penge ind 4-5 gange om året, og det er tit et mil.beløb og så går der et par dage inden man får sine regninger betalt, eller pengene flyttet til en anden pengeindstitut.Jeg har aldrig tænkt over at de kunne være farlig.

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 41 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.