dumme lån

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87230
    AnonymForfatter

    jeg er 43 år enlig , med et hjemme boende barn på 13.
    jeg har fast arbejde jeg har et lån i min bank på ca 55.000 kr og lån i handels finans på ca36.000 og et gammelt lån i bg bank som er færdig april næste år det betaler jeg 1600 på om mdr plus 970 kr til handel finans og 600 kr til nordea jeg ville gerne samle alle lånene i nordea men da jeg på en måde er medarbejder i nordea har jeg ikke mod til at ringe ind i medarbejder banken og spørge om det kunne lade sig gøre jeg ville så betale af med 2000 kr om mdr så fik jeg lidt luft i økonomien men er min gæld for stor ???????????? til at få den samlet

    #107074
    NultopskatForfatter

    Hej Lonny

    Hvorfor er det lige modet mangler ? Så vidt jeg kan se er dit samlede lånebehov ca. 100.000 kr. Det burde ikke være noget problem, især ikke når du er en slags medarbejder (hvad det så dækker) Hvis du kan betale 2.000 kr/md og vi antager ca. 7 % rente, så afdrager du jo 17.000 kr det 1. år.

    Hvis det virkelig er mod til at ringe, så prøv skriftligt, det gik jo meget godt her.

    Det værste du kan gøre, er at lade stå til…

    Held & Lykke
    Nultopskat

    #107076
    AnonymForfatter

    Hej

    Skynd dig at ringe til medarbejderbanken. Du får også en særrentesats, når du er ansat som medarbejder i banken. Og det er vel omkring en ca. 3,5%. Det betyder, at du med dit lån i Handelsfinans betaler ekstremt mange gange mere, end det beløb du skal betale til medarbejderbanken.

    Og herregud – 100.000 kr. burde du kunne låne, da der jo ikke er tale om en bondegård. Og man vil nok ikke i medarbejderbanken kigge skævt til dig, selvom du har forbrugsklatgæld. Det er der rigtigt mange bank-medarbejdere, der har. Og altså ligner de alle os andre almindelige forbrugere.

    Slag på tasken: Hvis du i medarbejderbanken låner 100.000 kr. med en rente på 3,5% (den tilskrives hvert kvartal), og du ikke skal betale oprettelsesgebyr (som bankmedarbejder er det vist gratis), så vil det betyde følgende for dig:

    1) Du er færdig med lånet efter 55 låneydelser. De første 54 stk. låneydelser er på 2.000 kr., og den sidste er på 218,40 kr.
    2) ÅOP før skat er på 3,5%, og 2,4% efter skat (skattesats 33,3%).
    3). Lånet koster ialt (d.v.s. samlet tilbagebetaling) over de 55 måneder: 108.219 kr. før skat og 105.482 kr. efter skat (skattesats 33,3%).

    Beregningen er foretaget som om, at lånet optages den 1. dag i kvartalet, og at du betaler den første låneydelse i slutningen af optagelsesmåneden, og at alle måneder er lige lange. Det betyder, at der kan være en afvigelse i tallene, når du får selve lånedokumentet i hånden, da banken skal foretage beregningen helt præcist.

    Held og lykke med det. Og tænk på alle de rare penge, du sparer ved at tage springet. Dem kan du jo bruge til at forsøde livet for dig og dit barn – istedet for at betale dem til Handelsfinans (hvor du har dit dyre lån).

    God påske.

    Mange påskehilsner fra Påskeharen.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.