Pensionsløsning

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91806
    AnonymForfatter

    Hej alle,

    Jeg er 30 år og blev selvstændig for nylig. Hos tidligere arbejdsgivere har jeg været tvunget ind i pensionsordninger.

    Nu kan jeg jo selv vælge, så jeg vil gerne finde den optimale løsning.

    Ideelt vil jeg gerne have et konkurrencedygtigt afkast og sikre økonomien i min alderdom (jeg regner med at blive meget gammel). Men jeg kan jo dø om 10 år, og så ønsker jeg at min kone og børn får min pensionopsparing.

    Hvis det giver mening, så ser jeg gerne at mine tidligere pensionsordninger fra forskellige arbejdsgivere bliver afsluttet, og opsparingen bliver overført til min kommende pensionsordning.

    Jeg glæder mig meget til at høre jeres forslag 🙂

    Mvh.
    Jacob

    #167288
    HalliHalloForfatter

    Ja, hvem ønsker ikke et godt afkast uden nævneværdig riskiko.

    Prøv at tale med din revisor og bank om dine muligheder, det er svært at rådgive ud fra de par stikord du opgiver, men når du regner med at blive ældre end gennemsnittet så vælg livspension for en god ordens skyld med ægtefællepension og børnepension og opsparingssikring.

    Kig i andre indlæg herinde om samme emne, jeg har ikke lyst til at gentage hvad jeg og andre tidligere skrevet om emnet, da man blot kan søge på ældre indlæg. Men kan være andre starter forfra.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.