fuldstændig uoverskueligt gæld.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 57 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91802
    AnonymForfatter

    Hjælp !!!!!

    Jeg er en ung mand på 23 år. Hvor alt der kunne gå galt er gået galt.

    Jeg står inde med en gæld på omkring 500.000 kr idag nok 700.000 kr. Jeg er erklæret insolvent, og betaler ikke af på mine lån.

    Jeg skylder desværre penge til 15-20 forskellige kreditor, og de kaster mig i rki 1 efter 1. (Meget sundt!)

    Jeg fik for 3 år siden erklæret “ADHD" desværre lige 1 år forsent.

    Jeg har seriøst brug for et råd. hvordan kommer jeg ud af den her sindsyge gæld ????

    23 år gammel 🙁 12000kr udbetalt pr. måned.

    Jeg har lægelig skrift på alle undersøgelser der kan dokumentere adfærd før medicin.

    Jeg har ikke stiftet nogen form for ny gæld siden !

    #167204
    HJLForfatter

    Hej Azus

    Hvis du pga. sygdommen er mindre god til det med tal så kan du eventuelt søge hjælp i nogle af de gratis tilbud der findes.

    Jeg har ikke selv erfaringer med dette og ved kun lidt om emnet fra TV 3 programmet luksusfælden. Her vil de sige noget i denne stil:

    For det første opstil et budget over dine nuværende faste udgifter.
    Skær det ind til benet…

    23 år så kan du måske leve med at bo til leje på et enkelt værelse hos en ven og deles om de udgifter der nu engang tynger ethvert budget.

    Alt efter hvor i landet du bor burde du kunne skaffe et nogenlunde værelse alt inklusive for under 4.000 kr.

    Så skal du selvfølgelig også leve. Jeg har ikke de store erfaringer med at leve på et eksistensminimum men mad og tøj på kroppen skal man jo have så 2-3.000 kr. om måneden er vel minimum eller ?

    Tilbage har du så til afbetaling, inden du når til afbetaling skal du selvfølgelig først lige klare alle renterne.

    Du er nødsaget til at opstille den lange liste over alle kreditorer med:
    1. skyldigt beløb
    2. renten på lånet
    3. løbetid

    Herefter har du et bedre udgangspunkt at arbejde videre med. Der vil helt sikkert mangle nogle penge i dit budget, disse må du finde ved at tage ekstra arbejde.

    Du kan jo prøve at kontakte dine kreditorer en af gangen for at høre hvad muligheder du har for at udsætte afbetalingen, stoppe rentetilskrivning, indgå forlig hvor gælden nedskrives til det faktisk lånte beløb osv. De fleste vil nok sige nej fordi du er ung og endnu ikke har vist vilje til at overholde dine forpligtigelser.

    Jeg ønsker dig god vilje fremover!

    #167208
    MichaelForfatter

    Det bedste du kan gøre her og nu er at erkende gælden og indstille dig på at den bliver hængende over dit hoved i mange mange år fremover og at du derved ikke kommer til at eje hverken bil eller bolig. Som jeg umiddelbart læser dit indlæg er der tale om ren forbrugsgæld og det er der som udgangspunkt ingen muligheder for at få saneret.

    #167210
    AnonymForfatter

    Hej Michael

    Nej det er ikke kun forbrug.

    Det er også billån, hvor jeg simpelthen har tabt rigtig meget.

    #167212
    MichaelForfatter

    Et billån er også et forbrugslån. Du kan måske komme ud af din bilgæld helt ved at aflevere bilen til kreditor. Det er muligt hvis bilen er solgt med ejendomsforbehold (dvs. kreditor ejer reelt bilen indtil den er betalt). Bilen vil alligevel blive taget på et tidspunkt om ikke andet så i fogedretten, så du kan ligeså godt være på forkant med begivenhederne.

    #167220
    AnonymForfatter

    Du skal have fat i noget professionel hjælp.

    Hvordan sevan kan man optage gæld for 500-700.000 kr. med en månedlig udbetaling på 12.000?

    #167224
    AnonymForfatter

    det bunder selvfølgelig i at på tidpunktet jeg fik den gæld var da jeg havde et andet job med en helt anden løn. 🙁 og måske en meget dårlig bank rådgiver. 🙁 men hvordan vil en gældsanering se ud ? jeg ved godt jeg er 23 år og stadigvæk har mange år at betale i. Men i og med jeg har lægelig udtalelser omkring min færden på tidspunktet er meget punkt og prikke udført.

    Der er kæmpe undersøgelse på min færden af min gæld.

    Et alternativ må vel være en advokat med speciale i gældsanering / akkord afvikling. ?

    Nogen der har nogle ekstrem gode råd. evt. en rigtig dygtig advokat i århus området ?

    // Morten

    #167228
    HalliHalloForfatter

    Henved dig på dommerkontoret og bed og et gældsaneringsskema, som du skal udfylde og indsende.

    Herefter vurderer retten om der er grundlag for en sanering. Hvis ja, tildeles du en beskikket advokat til at hjælpe dig med sagen.

    Det er faktisk meget enkelt,ikke?

    #167230
    HalliHalloForfatter

    Og det koster dig ikke en krone at ansøge om en gældssanering.

    Men det er nok tvivlsomt at du vil får den tildelt, men det er jo altid forsøget værd.

    #167234
    AnonymForfatter

    hvornår er der grundlag for en gældsanering? fordi problemet er at de jo 100% godt kan se at med de retner tilskrivninger der er, kan jeg ikke i levende live, betale gælden.

    ?

    #167236
    MichaelForfatter

    Du kan læse lidt her: http://www.2op.dk/wiki/Wiki-sider/G%C3%A6ldssanering%20for%20private.aspx

    “Skifteretten kan efter en skyldners begæring afsige kendelse om gældssanering, såfremt skyldneren godtgør, at skyldneren ikke er i stand til og inden for de nærmeste år ingen udsigt har til at kunne opfylde sine gældsforpligtelser, og det må antages, at gældssanering vil føre til en varig forbedring af skyldnerens økonomiske forhold."

    Men:

    “Kendelse om gældssanering kan i almindelighed ikke afsiges, såfremt
    1. skyldnerens økonomiske forhold er uafklarede,
    2. skyldneren har handlet uforsvarligt i økonomiske anliggender, herunder såfremt en ikke uvæsentlig gæld,
    a. Er stiftet på et tidspunkt, hvor skyldneren var ude af stand til at opfylde sine økonomiske forpligtelser,
    b. Er opstået som følge af, at skyldneren har påtaget sig en finansiel risiko, der stod i misforhold til skyldnerens økonomiske situation,
    c. Er stiftet med henblik på forbrug eller
    d. Er gæld til det offentlige, som er oparbejdet systematisk,
    3. En ikke uvæsentlig gæld er pådraget ved strafbare eller erstatningspådragende forhold,
    4. Skyldneren har undladt at afdrage på sin gæld, selv om skyldneren har haft rimelig mulighed herfor,
    5. Skyldneren har indrettet sig med henblik på gældssanering eller
    6. Skyldneren stifter ny gæld, efter at gældssaneringssag er indledt. "

    Som det fremgår har du et problem med 2.c. og muligvis også 2.a.

    #167238
    AnonymForfatter

    men igen i almindelighed.

    Det er selvfølgelig et forsøg værd.

    men tror igen nu at jeg vil kontakte en sagføre som har styr på alt.

    Har trods alt fået at vide fra min forældre at de gerne ville betale for advokat.

    #167240
    MichaelForfatter

    Ja prøv endelig. Det er som sagt gratis, men vær forberedt på at udfaldet med al sandsynlighed bliver et nej. Det er kun meget få forbrugslån der saneres og i de tilfælde er gælden meget gammel (typisk 20 år eller mere).

    #167246
    AnonymForfatter

    puha ! den var ikke sjov 🙁

    jeg tror planen bliver en akkord løsning hyre en advokat til at handle mine lån i bund.

    det den eneste udvej.

    #167248
    AnonymForfatter

    Prøv at henvende dig til http://www.gæld.net der får du bedre hjælp end her 😉

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 57 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.