gældsanering

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Pernille (17)Forfatter
    Indlæg
  • #91797
    Pernille (17)Forfatter

    hejsa hvordan er det med gældsanering hvis man får dette ? jeg er samboende med en som er ved at søge dette og vedkommende er registeret i RKI men ikke mig.

    Bliver vedkommende slettet i RKI så og hvordan med lån i banken eller finanisering af bil osv.

    kan det lade sig gøre hvis jeg låner eller finanisere noget, skal lige siges det ikke kan lade sig gøre nu da de tager hustanden og ikke hver enkelt ang registrering i RKI.

    #167056
    HalliHalloForfatter

    Din økonomi har ikke noget at gøre med din vens, og RKI kan ikke se hvem der på adressen elers står registreret hos dem. Men hvis du oplyser din vens navn ved låneansøgninger, så kan de jo se at han er registreret i RKI. Så lad som om han bor til leje hos dig, hvorved du ikke har pligt til at oplyse noget.

    Din ven skal henvende sig i retten for at få et skema, og hvis den bevilges slettes han af registret straks dette sker, men beløbene slettes ikke på hans selvangivelse før efter 5 år, hvis han har betalt den aftalte månedlige dividende til kreditorerne.

    #167060
    Pernille (17)Forfatter

    hejsa det er ikke min ven men min samlever.
    jeg kan ikke låne i min egen bank, vi har ikke samme bank og kan ikke finanisere noget, da de kan se der er en i hustanden som er registret i RKI.

    #167066
    HalliHalloForfatter

    Ring til banken og spørg hvor de har den oplysning fra? Jeg mener nemlig at man kun kan søge på navn og fødselsdato.

    Men hvis det er i en lille by, så kender alle jo hinanden, hvorved det er en anden sag.

    Det er da ærgerligt at I ikke kan låne penge, når I står og mangler midler til et eller andet, men prøv familien, det er vel ikke millioner, der skal fremskaffes…….

    #167070
    Pernille (17)Forfatter

    hejsa man kan godt se om der er nogle i hustanden som er registeret i RKI de bruger bare adressen.

    vi har ikke samme bank og heller ikke i samme by og banken vil ikke lånes os nogle penge og vores familie kan ikke hjælpe med noget.

    men det var nu heller ikke det mit spørgsmål gik ud på.

    #167950
    HalliHalloForfatter

    Pernille, hvorfor kan dine forældre ikke hjælpe dig? Har en sygeplejerske og statsautoriseret revisor virkelig så dårlig økonomi?

    I et indlæg i 2007 skrev du at dine svigerforældre betalte for jeres husleje, så der var der da fin hjælp at hente.

    Jeg ved godt I d.d. er blevet gældfri, hvilket skete med rekordfart og til lykke med det.

    #167956
    MichaelForfatter

    Kan Pernille efterhånden holde styr på alle sine historier? Nu har vi også gang i en gældssanering ser jeg.

    Hør her Pernille: Forbrugsgæld saneres IKKE så din samlever skal ikke regne med få godkendt den ansøgning. Det sker kun i meget sjældne tilfælde og typisk når gælden er over 20 år gammel.

    Så ingen af jer kommer til at låne så meget som en krone og HURRA for det!

    #167960
    Pernille (17)Forfatter

    så siger vi det og husk at tjekke datoen næste gang inden du lige laver et indlæg!

    #167962
    Pernille (17)Forfatter

    tak for dit indlæg 🙂

    #167964
    Pernille (17)Forfatter

    tak for dit indlæg 🙂

    #167966
    MichaelForfatter

    D. 29/1 skriver du at din samlever søger gældssanering. D. 12/2 – altså 2 uger senere – har din bankrådgiver “lige checket jeres lån" og fundet ud af at alt er betalt.

    Citat d. 12/2: “min samlever har fået hjælp i ugen af en rådgiver til at tjekke sin gæld igennem og det sidste han skylder er betalt ud og han blev slettet i ribers i torsdags."

    Så I er gået fra en uoverkommelig gæld og gældssanering til gældsfrihed og en bank der af egen kraft tilbyder at låne penge til jer på…. 2 uger?!!

    Det er jo totalt til grin Pernille!

    og så husk lige at lave det sædvanlige “så siger vi det"-indlæg for meget andet er du vist ikke kapabel til.

    #167968
    Pernille (17)Forfatter

    du bliver ved, har du godt nok ikke andet at få tiden til at gå med end at kommenterer på alt hvad der blever skrevet!

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.