Tilbagekøb af pension

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91793
    AnonymForfatter

    Hej,

    Jeg har været bosiddende i Sverige i snart 2½ år, og driver privat virksomhed herovre. Fra mit tidligere job i Danmark har jeg en arbejdsgiverbetalt pension, og jeg er p.t. hvilende medlem. For nyligt kontaktede jeg pensionskassen med ønske om at tilbagekøbe min pension, men fik afslag. Faktisk fik jeg at vide, at den eneste mulighed for at tilbagekøbe pensionen er, hvis jeg opgiver mit statsborgerskab. Det ved jeg ikke om er rigtigt, men det lyder lidt fjollet.

    Endvidere forhørte jeg om muligheden for at overføre pensionen til en privat ordning i pensionsselskab eller bank og køre den videre i eget navn. Det kan imidlertid godt lade sig gøre mod et mindre gebyr, og min tanke er derfor, at jeg vil overføre pensionen, lade den løbe et stykke tid, og derefter genkøbe den. Hvilke selskaber har imidlertid de mest lempelige regler for tilbagekøb? Bank eller pensionsselskab? Hvilken bank? Hvilket pensionsselskab? Jeg håber I kan give mig et tip.

    Til slut vil jeg spørge – kan man virkelig tvinge nogen til at være medlem af en pensionskasse, eller have en pension i det hele taget? Her mener jeg ikke de tvungne, som eksempelvis ATP. Det burde være sådan, at man kan bede om at udtræde af pensionskassen, hvorefter man får muligheden for enten at overføre pensionsmidlerne til en anden ordning, eller tilbagekøbe dem. Jeg er sikker på, at der på nuværende tidspunkt foreligger adskillige sager, hvor pensionshavere ad rettens vej har søgt tilbagekøbsret. Ved I noget om de sager, og om, hvordan de er faldet ud? Kan I eventuelt anbefale en advokat med speciale i den type sager?

    På forhånd tak.

    Med venlig hilsen,
    Martin Hansen

    #166972
    testForfatter

    da du indbetalte penge fik du jo en klækkelig skatterabat. Derfor skal du jo naturligvis betale fuld skat med tilbagevirkende kraft hvis du sku ha pengende ud. Dels kan der være låsninger der ligger i den aftale du har indbetalt under som gør at du ikke engang kan flytte ordningen.

    så nej hverken flytnigen eller udbetaling af ordningen er noget du har krav på.

    http://www.pfa.dk/til+dig/min+egen+pensionsordning/kan+jeg+h%C3%A6ve+pensionen+f%C3%B8r+tid-c7-

    en søgning på google.

    #166982
    AnonymForfatter

    Hej Martin

    Din pensionsordning har den betingelse som du nævner, hvis du flytter den skal det modtagende selskab opfylde denne betingelse. Du kan med andre ord ikke bare flytte den og så få den udbetalt.

    Et tip du måske kan bruge. Du kan måske slippe for PAL-skat, se mere om det her:
    http://www.udvandrerne.dk/JLKM/Udvandre.nsf/Uniq/5285761Contribution/

    #166984
    HalliHalloForfatter

    Hvad er det for en pensionskasse du er medlem af? Så skal jeg nok finde ud af det på deres hjemmeside.

    I øvrigt fremgår alt om reglerne for overflytning, udtrædelse, herunder regler ved emigration og for udenlandenske statsborgere, der flytter tilbage til deres hjemlande, af det pensionsregulativ, du har fået udleveret, da du blev medlem.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.