ang. indbetalt pension.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91789
    AnonymForfatter

    Hej
    Jeg har i ca 4 år været off. ansat med pensionsopsparing i sam pension. Jeg er nu begyndt at studere og har ikke mulighed for forsat at indbetale til ordningen. Mit spørgsmål er: hvad sker der med det i forvejen opsparede, bliver det bare “ædt op" af administration eller er der en måde jeg kan sætte noget i bero på? Uddannelsen jeg er påbegyndt strækker sig over 5-6 år, så der er ingen horisont for indbetaling forløbigt. På forhånd tak.

    #166916
    testForfatter

    Ordning bliver konverteret til en fri police det vil sige et opsparing depot uden forsikringer. Er ordning under 50.000 var det nok en fordel at flyttede sammen med et andet depot, men normalt kan du ku en arbejdsgivere adm ordning over i en anden. Men helt så slemt som at penge bliver ædt op går det næppe. Held og lykke med uddannelse

    #166924
    HJLForfatter

    Husk på at de forsikringer du har på din pension kan være gode at beholde selvom økonomien er stram.

    En dødsdækning kan måske undværes, men du kan havne i en slem økonomisk situation hvis du ikke er dækket imod tabt arbejdsevne (tae). I såfald hedder det ren førtidspension 🙁

    Hvis du kan klare at ligge nogle hundrede til side kan du måske beholde en tae dækning samt opspare en smule 😉

    Mvh HJL

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.