pensionsafkastskat – pensionsformuen er faldet i værdi

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91776
    AnonymForfatter

    Jeg siden ’98 haft en kapitalpension som er sat i bankens aktier. Gennem årene har jeg betalt en hel del i pensionsafkastskat så vidt ok. Men efter finanskrisen er kapitalpensionsdepotet blevet mindre værd end jeg oprindelig har indbetalt det vil jo sige at jeg faktisk har betalt temmelig meget i pensionsafkastskat af penge som jeg endnu ikke har haft råderet over og sandsynligvis aldrig får.Faktisk så sidder jeg tilbage med fornemmelsen af at være blevet taget godt og grundigt ved næsen, af både skat og bank – ja, helt ærligt, så er jeg godt gal i hovedet.
    Er det kun mig som føler at der er noget helt galt.
    vh
    “taberen"

    #166732
    AnonymForfatter

    I forlængelse af mit indlæg om “pensonsafkastskat af kapitalpension som er faldet i værdi".
    Hvis man nu forestiller sig at aktierne på denne kapitalpension mod forventning skulle stige igen – KOMMER JEG SÅ TIL AT BETALE PENSIONAFKASTSKAT AF DE SAMME PENGE EN GANG TIL?
    Det er lidt vildt og temmelig langt ude….
    “Taberen"

    #166736
    AnonymForfatter

    Negativt afkast på din kapitalpension modregnes i positivt afkast, således det er nettoafkastet der alene beskattes.

    #166742
    AnonymForfatter

    Øh, jamen jeg har jo allerede betalt afkastskatten – får jeg så noget tilbagebetalt?
    vh
    Taberen"

    #166746
    testForfatter

    fordi det opgøres pr år.

    at det pt ser så skit ud for dig skyldes også den risiko profil du har valgt. mulighed for højt afkast giver dito mulighed for tab. Men du kan da så glæde dig over at sidste år gik den rigtige vej. ellers må du nok ha en snak med banken om den pulje du er i.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.