Lån til betaling af ejendomsskat.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91769
    AnonymForfatter

    Sparsommelige pensionister, pas på!:
    3,08% ikke fradragsberettiget- det er den rente kommuner nu opkræver på lån til betaling af ejendomsskat. Det må svare til over 4%? Renten er variabel ligesom bankers renter.
    Så det er slet ikke noget fidus mere. Det bliver en gældsspiral som ikke er til at komme ud af. Hvis den gamle bliver boende i huset i 10-15 år vil der ikke være en pind tilbage til arvingerne når dødsboet gøres op.
    Findes der en bank der kan tilbyde noget bedre? 4% friværdikonto?(med 1.prioritets ejerpantebrev som sikkerhed).

    #166672
    AnonymForfatter

    Da jeg i sin tid skrev disse skadesløshedbreve, var man underlagt økonomisk vurdering af skatteforvaltningen, det er man ikke mere – desværre.

    Vi kender alle til at milliornærerne i diverse egne, gør det, og det var jo ikke meningen.
    Meningen var at en pensionist, der ikke havde soldet hele indtjening væk, skulle kunne blive boende i en almindelig bolig, og det har man så ødelagt af grådighed.

    Jeg håber lovgivningen tager højde for det, således at det stadig er indkomst/formue der tæller, når man bevilges indefrysning af ejendomsskatten til den lave rente.

    Desværre kender arvingernes grådighed stadig ingen grænser.

    #166674
    AnonymForfatter

    At tænke på arvingerne i denne situation, er da lidt mærkeligt.

    Vores forældre, eller os selv, hvis vi har nået den alder, har knoklet hele livet, og skal da ikke tænke på hvad der er tilbage til alle ungerne, eller hvad?

    Jeg ved at både mine forældre og svigerforældre har haft indefrosset deres ejd.skat og det kunne da aldrig komme på tale at vi skal blande os i det.

    Hvis der skal tænkes på noget eller nogle, så må det være sikkerhed for at der ikke indefryses mere end det realistisk kan betales tilbage.

    Det er iøvrigt en billig rente, set i det lange perspektiv.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.