Indxkontrakte

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91754
    AnonymForfatter

    Nu har jeg nået målet at få udbetalt indxkontrakter. Jeg ser at forrentning af indestående er meget lille. Da udbetaling startede fik jeg en skrivelse at jeg kan vælge fast forrentning eller variabel forrentning. Jeg valgte fastforrentning. Der stod 4,25%. Nu er jeg at der tilægges en rebte der er

    #166484
    AnonymForfatter

    Der er ikke så få mennesker i DK – der ikke forstår indexkontrakter – så du er ikke alene.
    Du får 3% i rente i Nr. Nebel Sparekasse – så hvis du får mindre p.t. – så flyt kontoen til Nr. Nebel.
    Hvis du beder om udbetaling med fast ydelse – så bruger du dine opsparede penge for hurtigt – nu hvor renten er lav – og så mister du indextillæg i den sidste ende.
    Hvis du har 10 årige kontrakter – så løber udbetalingen måske kun i 8 år – og så har du mistet indextillæg fra staten i 2 år.
    Så jeg anbefaler, at man kører med var. rente – og sigter efter den højeste indlånsrente.

    #166496
    hakon larsenForfatter

    Jeg har valgt fastforentning, men får kun 2% i rente, og kan derfor regne ud at den ikke vil vare i de 15 år jeg havde regnet med. Kan den laves om til variabel rente, så den vare i 15 år.Jeg må have fat sparekassen i morgen, så jeg kan få renten op på 3%
    Hilsen Hasen

    #166498
    AnonymForfatter

    Ja – du kan altid ændre til fast eller var. rente.

    #166500
    hakon larsenForfatter

    Tak
    Jeg tager i sparekassen i morgen for at finde ud af hvad der er bedst,og om jeg kan få renten hævet.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.