Overførsel til udlandet og modtager gebyr.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91749
    AnonymForfatter

    Hej,
    Mit problem er at jeg i en periode bor i udlandet (egypten) og har fundet mig en lejlighed. I lejekontrakten har vi aftalt at jeg som lejer hver måned overfører huslejen til udlejer.
    Nu er det sådan at jeg har en dansk konto og udlejer en egyptisk. Jeg betaler 110 kr. i gebyr ekskl. hulejen hos min bank for at få overført huslejen. udlejeren har nu opdaget at hun ikke har modtaget det fulde beløb på hendes konto. Efter at have spurgt min bankrådgiver får jeg at vide at grunden er at hendes bank tager et gebyr for at modtage pengene. Nu forlanger hun at jeg dækker det manglende men i vores kontrakt er der ikke nævnt hvem der skal dække diverse omkostninger.

    Mit spørgsmål er så; hvem er ansvarlig for at dække dette tabte beløb? Er det den som overfører eller den som modtager.

    Håber der er nogen der kan hjælpe med det.

    #166390
    HalliHalloForfatter

    Jeg vil tro eller rettere jeg ved at det er dig, der skal betale den aftalte leje på det af udlejer opgivne kontonummer.

    Hvis du selv udlejede et værelse elle lejlighed til en udlænding, ville du nok ikke være tilfreds med at der blev trukket et beløb hver måned i den aftalte leje, hvis pengene kom fra en udenlandsk bank. Jeg ville i hvert fald ikke være det!

    #166402
    testForfatter

    Det ville være helt normalt at man hver især betaler omkostninger i en egen bank
    Men problemet er jo at det ikke står i kontrakten og at udlejer jo har bukserne på selv om han går i kjortel. Næsten gang kan du lave overførsel så afsender du betaler alle omkostninger. Måske ku det være et kompromi.

    #166432
    AnonymForfatter

    Såfremt du sender pengene som OUR betaler du alle omkostningerne også i modtagerlandet !

    i dette link kan du læse mere
    http://www.brf.dk/412568B30049A81F/alldocs/DOC-udland-faq

    /jet

    #166436
    HalliHalloForfatter

    Mange tak for oplysningen Jet45, den kan spørgeren nok bruge.

    Mit svar var mere skrevet som lægmand, men kan forstå at du er professionel på området.

    Mange, mange tak endnu engang for det gode svar.

    #166494
    AnonymForfatter

    Tak for hjælpen,

    træls at ens bank ikke informere en om dette når man udtrykkeligt oplyser dem at det er en husleje man vil overføre og at den skal nå frem så modtageren får hele beløbet.

    #166504
    AnonymForfatter

    Hvis du skriver at din bank skal betale modtagerens omkostninger vil de typisk tage DKK 150 uanset hvor meget det koster i den anden ende (du kan spørge din bank hvor meget de tager). Jeg vil være overrasket hvis en egyptisk bank tog så meget. Løsningen kan derfor være følgende: du ved nu hvor meget den egyptisk bank tager i gebyr fordi din udlejer har sagt det, og så betaler du det beløb ekstra hver måned sammen med huslejen så det nettobeløb hun får er korrekt.

    Simpelt og billigere end de DKK 150 en typisk bank tager.

    #166506
    AnonymForfatter

    Det har vist sig at udlejeren har fået 30 Euro mindre for hver måned, hvilket ikke er så småt et beløb. Vi har imellemtiden forladt lejligheden efter at have betalt udlejerens omkostninger kontant.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.