boliglån til studerende med rådighedsbeløb på ca 10000

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91739
    AnonymForfatter

    Hej vi er 2 studerende, der har fundet vores drømmebolig til en pris på 1,8. Jeg arbejder i gennemsint 25 timer ugentligt og har udbetalt 10.000kr pr. måned plus 4500 i su. min kæreste har et deltidsjob hvor hun har mindst 3500kr udbetalt + 4500 su. det giver os et samlet rådighedsbeløb på 10-11.000kr månedligt. Jeg er færdig uddannet om 5mdr og min kæreste mangler stadig 3½år af sin uddannelse. tror i det vil være muligt at få godkendt et boliglån på 1,8 millioner inklusiv udbetaling på nuværende tidspunkt? evt. med en afdragsfri periode på 5år.
    på forhånd tak for jeres svar!

    #166162
    MichaelForfatter

    Hvis du har et job på hånden når du er færdiguddannet om 5 mdr så ja. Ellers ikke. En studerende + en dagpenge/kontanthjælpsmodtager er ikke ligefrem bankernes ønskekunder når vi taler boligkøb.

    Der er ikke noget der haster og drømmeboliger kommer og går hele tiden. Få et job, spar op til udbetalingen (5%) + flytteomkostninger – så går det hele meget nemmere.

    #166166
    AnonymForfatter

    Jeg forstår ikke du kan have så mange penge udbetalt fra dit fritidsarbejde ved siden af din SU. Grænsen for indtjening for arbejde ved siden af SU`en er 8.625 kr. det er vel og mærke før skat har været der.

    Så du får dig nok en grum, grum oplevelse når girokortet dumper ind ad døren. Medmindre du har nogle enorme fradragsberigtigelser, hvilket jeg tvivler på kan være så høje så du ikke rammes alligevel.

    #166186
    KrisserForfatter

    Sidst jeg kontrollerede, er det indkomst (løn, honorarer, overskud fra selvstændig virksomhed, kapitalindkomst, aktieindkomst, mv.) før evt. fradrag der er styrende for SU.

    #166232
    AnonymForfatter

    Mange tak for jeres svar. Jeg har desværre ikke noget job sikret efter uddannelse endnu, men håber på det kommer.. Grunden til at jeg tjener så meget ved siden er su er fordi jeg i de tidligere år plejer kun at modtage su i 6mdr om året og derfor går det næsten lige op. og i år modtager jeg kun su for 5 mdr indtil uddannelsen er afsluttet. Vil i mene at det er helt úrealistisk at låne pengene?

    #166236
    testForfatter

    jens
    der kan vel ikke ske noget ved at spørge. Banker er nogle gange overraskede villige til at låne penge ud til forventningen om en fremtidig indtægt, men det var nok et godt gammeldags råd at slå lidt koldt vand i blodet. Det er jo trods alt dig der hænger på gælde hvis jobbet trækker ud. 🙂

    #166254
    AnonymForfatter

    Hurtig overslagsregning giver jer en årsindkomst på 370.000 Dkr.

    Nu skriver du ikke om din kæreste modtager SU hele året eller bare dele af denne, så jeg har bare regnet med hele året.

    I skal vel låne noget der ligner 1.900.000 i alt med flytning, låneomkostninger osv. Det svarer ca. til en gearing på 5 – hvilket jeg må sige er helt og aldeles urealistisk. De 20 % skal ydermere finansieres eksternt til en højere rente en realkredittens.

    Så jeg tvivler på, at banken vil gå med det til – men det koster jo ikke noget at spørge og samtidig kan i få gode råd til hvordan det fremadret bedst kan lade sig gøre.

    #193756
    AnonymForfatter

    Tal med Københavns Andelskasse om boliglån: http://kbh-andelskasse.dk/

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.