Renter i Nordea

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91737
    AnonymForfatter

    Hej.
    Jeg sidder og gennemgår bankpapirer med min kæreste.
    Han har et lån i Nordea, med en årlig omkostning på 12,8404% – er det ikke lige i overkanten? (hovedstol på 160.000).

    Gabi1

    #166144
    AnonymForfatter

    På et forbrugslån uden sikkerhed – nej.

    Men hvis han har afdraget stabilt på gælden i et par år, kan renten måske forhandles lidt ned.

    #166146
    MichaelForfatter

    Renten på forbrugslån er altid individuel efter låntagers økonomiske situation. Jo bedre økonomi desto lavere rente, så dit spørgsmål kan ganske enkelt ikke besvares ud fra en rentesats alene.

    #166148
    thsvForfatter

    På et kortfristet lån vil ÅOP altid være høj.
    For et forbrugslån uden sikkerhed er omkostninger og rente nok i det niveau, hvad er den årlige rente på lånet?

    På f.eks. et billån over 8 år til 4,2% i rente er ÅOP lidt over 8 %, grundet stiftelsesomk., som kan beregnes til 9.045 kr ialt, ved et lån på ca. 70.000 kr ialt, efter 30% i udbetaling.

    #166160
    AnonymForfatter

    Det lyder da mærkeligt, når man kigger på Nordeas prisliste i deres fordelsprogram!

    Måske vi skal om i Nordeas alternative prisliste.

    #166168
    thsvForfatter

    http://www.nordea.dk/Privat/L%c3%a5n%2bog%2bkredit/Forbrugsl%c3%a5n/Priser%2bog%2brenter/833442.html

    Passer da fint med en kunde, der ikke er fordel+kunde, grundet et engagement på under 250.000 kr ialt. Så er renten på forbrugslånet pludselig på 11,5%.

    Men ville nok undersøge muligheden for en lavere rente.

    #166176
    HalliHalloForfatter

    Udlånsrenten er på 16,09% i Danske Bank på sådan et lån uden sikkerhed eller lign. Dertil kommer 2% etablieringskostninger samt et eks.gebyr på 600 kr.

    Så alt i alt er renten lavere i Nordea.

    Jeg har før haft lån i Danske B., og hver gang renten blev sat ned i banken “glemte" man hver gang at sætte den ned for mit vedkommende. I starten fik jeg til den laveste rente i spændet, men endte med at få den allerdyreste rente. Dette til trods for at jeg havde værdipapirer i et depot i banken, der var højere end lånet.

    Så pas på når I vælger Danske Bank, der vil jeg mene at Nordea er bedre, hvor de deler op i Basis, Fordel og Fordelspluskunder.

    Hvad forskel er der på en Basiskunde og en Check-Inkonto?

    #166178
    MichaelForfatter

    Dårligt valg at have værdipapirer og låne penge til høje renter samtidigt. Ikke mange kan forrente aktier og obligationer med 10-15% årligt.

    #166182
    thsvForfatter

    Nordea er billigst, hvis man er fordel+ kunde, men dyr for øvrige kunder, f.eks. unge, her er DB 24/7 meget billigere, og osse andre banker kan let undergå Nordeas priser.

    Jeg hader DBs rentespænd på udlån, da kun et fåtal opnår den laveste, konkurencedygtige rente, hvor Nordea (som Eik bank) giver alle samme rente, f.eks. de 2,6% på boligprioritet SDO, og de 4,955 på Boligkøbsprioritet over 80%.
    At DB i teorien tilbyder 2,5% som laveste sats er egentligt ligegyldigt, når man ikke kan få oplyst, hvad det kræver for at opnå den lave rente. I praksis var vores tilbud 0,3% over Eik banks sats, trods belåning som 1. prioritet og 0-30% sikkerhed. Så foretrækker vi klart Nordea, der uden kamp gav os 0,7% under Eiks sats, og altså en hel procent bedre end DB! Det er trods alt op til 7.500 kr sparet pr. år i op til 30 år.

    #166188
    AnonymForfatter

    Jeg synes at renten er rimelig nok. Der er jo ikke nogen sikkerhed for lånet. Man kan sige at renten er lig med den risiko som banken har ved at låne pengene ud.

    Til Hallihallo, så er forskellen på basis og check-in kunde i Nordea, at check-in er “ungdoms programmet" og gælder unge fra 18-29 år.

    #166200
    AnonymForfatter

    Jeg er ung, jeg har Nordea og jeg syntes nu ikke den er dyr for mig 🙂

    Jeg er selvfølgelig check-in kunde og har tilmeldt mig gratis hverdag, så er stort set gebyrfri 🙂

    Ydermere har jeg fået forhandlet mig frem til gratis Mastercard Gold i kraft af mine forældres engagement i Nordea som fordel+ kunder.

    Jeg har ingen lån, eller træk på min kassekredit og har et indestående på godt 50.000 og yderligere værdipapirer for 50.000.

    Noget jeg syntes er yderst fair og en stor gestus fra Nordea`s side af er; At hvis man opretter et lån som check-in kunde, så beholder man faktisk rentefordelen kontra basispakken indtil udgangen af det fyldte 32 år. Det er da “bank med hjerte" 🙂

    #166210
    HalliHalloForfatter

    Det er helt korrekt, men nu var der tale om en lønkassekredit, og værdipapirerne var sælgerpantebreve og vist en enkelt Danske Bank-aktie (dengang pålydende var 1000 kr.), som på det tidspunkt gav en rimelig god rente (sælgerpantebrevne).

    #166256
    AnonymForfatter
Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.