Skift af livrente selskab

Viser 5 indlæg - 31 til 35 (af 35 i alt)
  • Indlæg
  • #166414
    ForbrugerenForfatter

    Nu skal jeg prøve dummies udgaven. Hvad hvis du betaler 500.000. Så må du fratrække 50.000 i 10 år. Har du forstået det?????

    #166418
    HalliHalloForfatter

    Du skal ikke være fræk over for mig, jeg ved godt at du tror du er noget særligt og har meget høje tanker om dig selv, men når du skriver noget forkert må man vel have lov til at korrigere uden at blive tiltalt som ovenfor.

    Du skrev at man kunne indbetale 80.000 kr. på en livrente den ene dag med få fradrag og så den næste hæve pengene igen med en beskatning på 40%.

    Så gør jeg opmærksom på at dette er forkert. Du angiver så ovennænvte eksempel med en indbetaling på 500.000 kr.

    Forhold dig dog til din eget eksempel, hvor du skriver at man kan fradrage 10% af de 80.000 kr. pr år, dog mindst 46.000 kr. eller noget i den retning, men der burde selvfølgelig have stået max. 46.000 kr.

    Erkend dog fejlen, du minder mig alt for meget om generalen, der aldrig vil indrømme sine fejl.

    Og hvorf or skulle det være et hypotetisk eksempel, når det står i lovgivningen at det er tilladt.

    #166420
    ForbrugerenForfatter

    Forkert igen. Der skal ikke stå 10 % dog maks 46000, da det betyder, at man i det nævnte eksempel så kun må trække 8000 fra.

    Jeg aner ikke hvilken general det er du er så begejstret for Anders? Men du bliver ved med, at skrive løs om en eller anden general.

    Jeg har flere gange indrømmet, når jeg har taget fejl endda helt uden at nogen skulle presse mig til det. Jeg har tilgengæld adskellige gange taget dig i at skrive fejlagtige ting og det er kun under meget hårdt pres, at du overhovedet vil indrømme at du har taget fejl og man udpensler dine fejl helt tydeligt, så selv en treårig kan se dem.

    #166434
    HalliHalloForfatter

    Forbrugeren, jeg giver op, men kan afslutningsvis blot konstatere, at dine svar i denne tråd har indholdt ikke mindre end 3-4 fejl, som du kun tøvende og nødtvunget har erkkendt.

    At du i lang tid fastholdt at reglen i loven også gjaldt private ordninger siger næsten alt om dig. Herefter fremførte du at det var svært for selskaberne at skelne mellem privat- og arbejdsgiverordninger. Bagefter kom det imidlertid frem at det nu ikke længere var svært for de kommercielle selskaber, men kun for de medlemsejede, men hvilke medlemmer er det nu, der indbetaler på en livrente der? Hvis nogen indbetaler der er det jo nok på en rate- eller kap.pension.

    Endvidere oplyste du, indskudsomkostninger androg omkring 11% af indbetalinger, hvorfor du ikke mente at der var nogen “skattefidus" alligevel. Hertil skrev jeg, at der også fandtes puljeordinger, hvor disse høje omkosntinger kunne undgåes. hvorfor ikke altid gøre opmærksom på de billigste pirser af hensyn til andre brugere?

    Forbrugeren, jeg vil råde dig til fortrinsvis at anbefale Danske Banks 24/7 produkt ved bankskifte og så diskussioner om rådighesbeløb og køb af fast ejendom. (Tidligere mener jeg at du her var meget påståelig med hvilke produkter, der nu talte med til en 24/7-konto).

    General Prier har du øjensynligt aldrig hørt om. Han bliver ellers altid af andre herinde betegnet som superskribenten og tit takker man ham overstrømmende og bukker og skraber for hans gode indlæg.

    Det var sidste indlæg i denne tråd herfra.

    #166454
    testForfatter

    er det noget du vil love hallihalo? Det ville godt nok være kedeligt. Jeg ville i alfald mangle noget at grine af 🙂

Viser 5 indlæg - 31 til 35 (af 35 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.