Andelsboliglån – hvad er godt?

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • AndersSWBForfatter
    Indlæg
  • #91727
    AndersSWBForfatter

    Hej

    Jeg er en fortvivlet kommende førstegangskøber, der søger lidt gode begynderråd angående lån til andelsbolig.

    Jeg har været nede og snakke med min bank (Nordea), som har tilbudt mig at låne 600.000kr (80% til 4,85% og 20% til 7,25%. Begge variable). Har desperat kigget rundt på forskellige foraer for at finde råd angående lån og lånetyper, for at sammenligne Nordeas lån med andre da jeg ikke vil stå og ligne en idiot og takke ja til en rente som kunne være lavere. Men har svært ved at gennemskue, hvad der er bedst, og om jeg i virkeligheden har det godt, hvor jeg er.

    Hjælp!:)

    #165994
    AnonymForfatter

    Hejsa.

    Det du skal tænke på når du køber andelsbolig, er for det første at du er enig med din bankrådgiver om dit rådighedsbeløb. Det er vigtigt at det ikke bliver for surt for dig at skal ud og købe bolig.
    Fordelen ved at lave finansieringen som 2 lån er, at du har mulighed for afdragsfrihed på de første 80% for dermed at afdrage den dyre gæld først.
    Hvis du er i tvivl angående renten, kan du enten tjekke mybankers hjemmeside hvis du ikke allerede har gjort det.

    Jeg håber at det kan hjælpe dig lidt med dit boligkøb.

    #165998
    AndersSWBForfatter

    Jeg står med et ok rådighedsbeløb på 6000 kr om måneden, hvilket vel at mærke er efter jeg har betalt mine regninger. Dette forudsætter en andelsbolig med en månedlig boligydelse på 2500-3000 kr.
    Jeg har tjekket mybankers rentesatser, og det ser ikke ud til at Nordea er de billigste, hvilket også er min grunden til jeg har startet tråden. Er det så PenSam jeg skal vælge? Eller er det ikke så ligetil?

    #166000
    AnonymForfatter

    Jeg står med et ok rådighedsbeløb på 6000 kr om måneden,

    Om det er OK afhænger vel af dit forbrug 🙂 De fleste banker har vidst omkring de 5000 for en person, 9000,- for 2.
    Har du i dit budget afsat penge til uforudsete udgifter?

    #166008
    AnonymForfatter

    Prøv Arbejdernes Landsbank – der kan du låne 100% til 5,45% i rente.

    http://www.al-bank.dk/default.asp?id=40

    #166022
    AndersSWBForfatter

    Jeg har sat 1000 kr af til uforudsete udgifter, og mit forbrug er selvfølgelig ikke mere end jeg har til rådighed:)
    Men jeg er mest interesseret i få nogle gode råd/høre fra folk der har stået i samme situation som mig og har fundet et rigtigt fornuftigt lån til en lav rente. I sidste ende for at kunne stå mere velforberedt til en forhandling med Nordea, og evt skifte bank, hvis det betaler sig.

    Og tak for linket til AL, det skal jeg lige undersøge lidt nærmere:)

    #166048
    AnonymForfatter

    Jeg har i dag snakket Nykredit som vil låne mig 100%, dvs 600 000 kroner til rente 5,35%. Fik en super service.

    #166050
    AnonymForfatter

    (80% til 4,85% og 20% til 7,25%. Begge variable).

    En anden bruger skriver han lånte 600.000 til 5,35…
    Men hvis man omregner dine til en gns. rente, så får jeg 5,33 – Altså billede end det lån.

    En fordel ved dit, du kan vel få afdragsfrihed på de 80 % i starten, også få høvlet de 20 % væk hurtigt, også sidder du nok med det billigste lån på markedet.

    #166336
    Allan Kristensen (2)Forfatter

    prøv min bank http://www.swedbank.dk eller deres internetbank http://www.bankmedhjerte.dk. Renten er 4,35% hhv 4,55%. Men du kan vist ikke låne 100% i internetbanken.

    Held og lykke med dit køb.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.