kurssikring af F5

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91718
    AnonymForfatter

    hej alle

    Jeg har brug for et råd vedr. kurssikring eller ej..
    Jeg har et 5% fastforrentet lån som jeg vil opsige til termin og konvertere til F5 med 10 års løbetid, restgæld 1 mio.

    1. Er det tilrådeligt at kurssikre nu? Eller skal man bare vente og se, hvad den bliver..

    2. Jeg finder forskellige kurser på på forskellige realkreditters hjemmeside. Kunne ikke finde den på Nordea´s hjemmeside. Er der nogen, som ved hvad den ligger på ca?

    3. Og er omkostningerne egentlig store ved kurssikring?

    På forhånd tak

    #165944
    ForbrugerenForfatter

    Ad 1. Det er umuligt at sige, om det kan betale sig i den konkrete situation. Se under svar til punkt 3 for uddybning.

    Ad 2. Nordeas ligger ca. på niveau med RD’s og Nykredits, men de har højere bidragssatser, hvilket gør dem til næstdyreste kreditforening, den dyreste er uden undtagelse BRF, som både har de absolut højeste renter, som de absolut højeste bidragssatser. I forbindelse med refinansieringen, kom RD ud som de billigste, derefter Nykredit, så Nordea og endelig BRF. Det selvom Nordea havde de laveste renter og Nykredit de laveste bidragssatser. Hvem der er billigste af RD og Nykredit kommer an på dagsformen af obligationsrenterne.

    Ad 3. Omkostningerne er store ved kurssikring. Der er to parter som skal tjene på det. Banken/kreditforeningen skal have et gebyr til at dække deres omkostninger ved at formidle kurssikringen. Dem som køber optionen skal også tjene penge. Det kan selvfølgelig godt være, at dem som køber lige netop din option taber penge, men de tusindvis de køber, skal de tjener penge på samlet set.

    #165952
    AnonymForfatter

    Variabelt forrentede lån skal man ikke kurssikre – at lånet er variabelt forrentet (1,3 eller 5 årigt) er lige som hele ideen med det hele.

    Jeg tror de fleste bankrådgivere vil være enig med mig i den betragtning.

    Ønsker du et fastforrentet lån, og kan du ikke leve med renterisikoen, så skal du hjemtage et ordinært 4% lån!

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.