Køb af lejlighed i Kbh

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91716
    AnonymForfatter

    Hej,

    Tænkte at der var nogen her der kunne give nogle anbefalinger. Min situation er flg.

    Indtægt: 42.500
    Formue: 170.000
    Studiegæld: 60.000
    Løbende udgifter pr. måned: 9.000 alt inkl.
    Lejebolig: 7.500 kr. pr. måned alt inkl.

    Min lejebolig kontrakt ophører til maj 2011 og derfor skal jeg finde noget andet at bo i. Jeg har et barn så det skal min. være 3. værelser og pga. skole skal det helst være 2100 området. Overvejer andel eller ejer. Mht. ejer synes jeg det er svært at finde noget til omkring 1.5 mio og mht. andel kommer det meget an på foreningers gældsforhold mv. Jeg har kigget lidt på en andel på 80 KVM til 900 K til ca. 5000 om måneden alt inkl. Den har den rette beliggenhed, gårdmiljø mv. men foreningens økonomi svinger lidt og taget skal snart renoveres (omfanget er pt. ukendt). Foreningen har en gæld på ca. 8 mio. som er fast forrentet til 5,3 og der afdrages ca. 200K om året. Min bank har sagt ok men jeg er lidt i tvivl om hvorvidt jeg burde satse på en ejer i stedet? Har f.eks. overvejet at købe adgang til tvangsauktioner.dk og sætte mig lidt ind i hvad der er af muligheder for at gøre en god handel der…

    På forhåndt tak for svar!

    #166068
    SignebjørnForfatter

    Tror du skal holde dig fra tvangsauktioner, da det er enormt svært at gennemskue hvad den egentlige pris bliver. Du skal i hvert fald have en advokat til at udregne mindstebud til dig og derudover skal du vide, at hvis der bor en lejer, må du ikke sende vedkommende på gaden. Samtidig skal man afholde de restancer der er i ejendommen i forvejen. Kort sagt, så KAN det blive en dyr affære, hvis ikke man undersøger det grundigt.

    Jeg ville nok bare købe den lejlighed, hvis du synes den vil være god at bo i og hvis din bank ellers har kigget alting med regnskaberne igennem for dig.

    #166226
    AnonymForfatter

    Tak for svaret Signebjørn 🙂 Mht. andelslejligheden er jeg lidt usikker på om taget står over for en udskiftning. Det er gammelt og blevet lappet mange gange. Lidt tid inden den blev sat til salg var der løbet vand igennem loftet til stuen (lejligheden ligger øverst på fjerde sal) hvilket er blevet lappet efterfølgende men vil kræve at loftet bliver lavet på andelsforeningens regning. Men er ikke interesseret i at købe en bolig som efterfølgende skal have lavet nyt tag!!!??? Det koster sikkert en bondegård. Har spurgt sælger for nogle dage siden om vi kan få en mand ud og vurdere taget, men han er ikke vendt tilbage på dette. Boligen er ellers perfekt til mig….

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.