om indlån renter

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 53 i alt)
  • Indlæg
  • #107024
    AnonymForfatter

    Til Ole:

    Ja da jeg bruger den som opsparingskonto hænder det jo at jeg engang i kvartalet indbetaler på kontoen = 75øre pr. indbetaling = hvilket jeg ikke synes er dyrt set i forhold til renten.

    #107026
    AnonymForfatter

    Nå sådan, og når du ikke bruger banken til andet end opsparing, så er gebyrerne da til at overse.

    #107028
    AnonymForfatter

    Hvad koster det så at få fat i sine penge igen:

    Hævning i automater koster altid 50 kr., ja du har læst rigtigt.

    Lønkontikunder kan dog 1 gang i kvartalet hæve til 2 kr., men altså kun 1 gang, hvorefter man ved efterfølgende hævninger også bliver bonnet for 50 kr. pr. hævning.

    Herudover kommer selvfølgelig deres sædvanlige transaktionsgebyrer.

    Alternativt kan man dog overføre til en anden bank, som kun koster 5 kr., da det altid udløser en kvittering sendt med posten.

    Hertil skal selvfølgelig lægges 1 kr + 0,75 kr. pr. overførsel.

    Jeg vil betegne banken som meget dyr gebyrmæssigt, så ham der efterlyste en billig bank til sit foreningsarbejde, behøver nok ikke at bruge tid på at tage kontakt her.

    #107030
    AnonymForfatter

    Jamen XXX’s forudsætninger var at han ikke tog penge ud – kun satte ind kvartårligt.
    Nykredit virker (subjektivt) på alle måder som en dyr og dårlig bank. XXX fremhæver det positive med kvartårlig rentetilskrivning og ved hjælp af et stærkt kontrueret eksempel kan Nykredit da også konkurrere.
    For alle andre: Tænk dig godt om før du handler med Nykredit.

    #107032
    MichaelForfatter

    Helt enig

    Jeg forstår heller ikke, at manden ikke blot har en konto i Skandiabanken til samme rente og uden gebyrer. Og jo: Banken ER gebyrfri, når den kun bruges til at indsætte penge og lidt flytten rundt mellem forskellige banker.

    #107034
    AnonymForfatter

    Af Peter

    Hvad koster det så at få fat i sine penge igen:

    Hævning i automater koster altid 50 kr., ja du har læst rigtigt.

    Lønkontikunder kan dog 1 gang i kvartalet hæve til 2 kr., men altså kun 1 gang, hvorefter man ved efterfølgende hævninger også bliver bonnet for 50 kr. pr. hævning.

    Herudover kommer selvfølgelig deres sædvanlige transaktionsgebyrer.

    Alternativt kan man dog overføre til en anden bank, som kun koster 5 kr., da det altid udløser en kvittering sendt med posten.

    Hertil skal selvfølgelig lægges 1 kr + 0,75 kr. pr. overførsel.

    Jeg vil betegne banken som meget dyr gebyrmæssigt, så ham der efterlyste en billig bank til sit foreningsarbejde, behøver nok ikke at bruge tid på at tage kontakt her.

    ….. 50 kr???? Peter prøv lige at læse på hjemmesiden igen, inden du kommer med den udmelding. Det er gratis at hæve i egne automater som lønkunde og det koster 2 kr. i fremmede automater + de sædvanlige 0,75 kr….. Er der andet du skal have hjælp til??

    #107036
    MichaelForfatter

    Men hvorfor dog vælge en bank der overhovedet tager gebyr for at hæve/overføre penge? Prøv lige at forklare os, hvorfor Nykredit er bedre end Skandiabanken, når den kun bruges til opsparing?

    #107038
    AnonymForfatter

    Jeg beklager – du har ret – jeg har læst forkert; de 50 kr. drejer sig om hævning på et posthus.

    Til mit forsvar: Der er også andre der syntes deres prisliste er svær at forstå.

    Hvor ligger egentlig Nykredits pengeautomater?

    Engang kunne frit bruge alle Jyske Banks automater, men det fremgår ikke af prislisten mere, så det er vel ophævet.

    Men som sagt: Hvor ligger Nykredits egne pengeautomater? Har de en rundt omkring på deres regionskontorer i de større byer? Jeg kan ikke se det på deres hjemmeside.

    Ellers har jeg såmænd ikke brug for hjælp, da jeg ikke er potentiel Nykreditkunde. Jeg kan nemlig nævne 20 bedre pengeinstitutter, som giver en bedre rente uden at beregne sig gebyr overhovedet, eller ihvertfald mindre.

    Men måske jeg kan hjælpe dig med et eller andet? Bare spørg….

    #107040
    AnonymForfatter

    Til Peter:

    Du kan finde placeringen af Nykredit’s pengeautomater på deres hjemmeside hvis du åbner dine øjne.

    Og ja deres samarbejde er ophørt med Jyske Bank. Men når man har dankort er pengeautomater jo også overflødige !!!!!

    #107042
    AnonymForfatter

    Til Michael:

    Jeg har ikke sagt at Nykredit er bedre end Skandiabanken som opsparingsbank !!!! Har såmænd bare skrevet at jeg er godt tilfreds med Nykredit !!!

    #107044
    AnonymForfatter

    Til Hr. XXX

    Efter at jeg havde skrevet indlægget fandt jeg selv ud af på deres hjemmeside, at de har en pengeautomat i de fleste større byer, hvor de har deres regionskontorer vedr. realkreditten.

    Og jeg vil – som andre tidligere har skrevet – heller ikke anbefale nogen at blive kunde i Nykredit og/eller for den sags skyld Almindelig Brand Bank. Det samme gælder Jyske Bank. Men alle 3 banker har lever jo godt og har temmelig mange kunder, så der er plads til alle på markedet.

    Og grunden er naturligvis den, at mange ikke gider eller orker at flytte.

    Se bare hvordan de 3 størse forsikringsselskaber tillader sig at skumme fløden på bilforsikringer, da de jo tilsyneladende ikke mister kunder i særlig stor stil. Nå, men vi lever gudskelov i et frit land, endnu da.

    #107046
    AnonymForfatter

    Til XXX:

    Så fortsæt du bare med at se på Nykredit med “lukkede øjne", men da du åbenbart vil have banken til at fremstå som en billig alternativ bank, så er du jo antageligvis ansat i den – kunne være en mulighed?

    Og jeg kan forstå at du ved så mange ting:

    Kan du svare mig på, hvad banken hed, da den blev drevet som en såkaldt telefonbank under Forstædernes Bank sidst i 90`erne før Nykredit købte den?

    Eller også kan en anden måske huske det; jeg har p.t. glemt det.

    #107052
    AnonymForfatter

    Jeg mener at den hed “Din Bank" – noget i den retning…..

    #107054
    AnonymForfatter

    Nej “DinBank" hørte tidligere til “Kommunernes Pension", og de solgte den til Skandiabanken. Men jeg kan heller ikke huske hvad Forstædernes Telefonbank hed, som jo blev købt af Nykredit.

    #107056
    AnonymForfatter

    Hva med “den direkte bank" ???

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 53 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.