om indlån renter

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 53 i alt)
  • Indlæg
  • #106988
    AnonymForfatter

    Nykredit Bank giver 2,25% i rente på lønkonto/opsparingskonto pr. kvartal.

    #106990
    AnonymForfatter

    og nykredit giver 2.25% pr kvartal = 9% om året minus 10 pr kontoudtog og 1 kr for at overføre penge til en anden konto hvis du gør det, ellers 0, det giver sådan ca minus 1 eller to og så vender vi fortegnet til 1-2% p.a. hvis altså man kan regne og kvadratmeterprisen på en internetbank er højere end Danske bank er om andelsbeviser og 1 banan = 1,27 æble
    .. og mon så ikke Z.T. har fået svar på sit oprindelige spørgsmål.
    Så mangler han kun:
    n, r, t, t,
    .. det var lige et par bogstaver der manglede på hans tastatur da han skrev spørgsmålet.

    #106992
    AnonymForfatter

    Nykredit giver 2,25% i rente årligt, men med rentetilskrivning hvert kvartal (nok en af de eneste banker der gør dette – kundevenligt).

    Og ja de har nogle enkelte gebyrer, men det har alle banker jo. Men man behøver jo heller ikke en kontoudskrift til 10kr. når man har netbank. Og deres gebyr på 75øre pr. transaktion er da beskedent når renten er så god.

    #106994
    AnonymForfatter

    Et godt råd til alle, der evt. tænker på at blive kunde i Nykredit:

    HOLD FOR GUDS SKYLD FINGRENE VÆK FRA DENNE B ANK!

    Jeg har hørt mange historier om at der ikke der er noget der virker i første omgang, om det drejer sig om at bruge deres VISA-Kort i udlandet o.s.v.

    Og husk så: At for at få denne høje rente skal der stå mindst 20.000 kr. på kontoen, når man indregner gebyrerne – hvad man selvfølgelig bør gøre – i forrentningen. Alså først når der har stået ca. 20.000 kr. på kontoen 365 dage begynder du at få renter.

    Banken er heller ikke billig med værdipapirhandel etc og jeg kunne blive ved.

    Efter min opfattelse er SKADIABANKEN da betydeligt bedre end NYKREDIT – og de giver da vist også 2,25% i rente på deres indlån – men det er selvfølgeligt et frit land man lever i

    #106996
    AnonymForfatter

    Jeg kan kun anbefale Nykredit Bank. Jeg har aldrig haft problemer med dem. Tværtimod har jeg fået en særdeles god betjening.

    #107002
    AnonymForfatter

    Ja, hvis man ikke har nogen imod en gebyrjungle, så vil jeg da ikke afvise at den kan være ligeså god som andre. Trods dette har jeg hørt mange sjove historier fra kunder, som ikke just deler din opfattelse.

    Og banken har immervæk godt 200.000 kunder, men næppe helkunder allesammen.

    #107004
    AnonymForfatter

    Til Ole:

    Nykredit har nu ingen gebyrjungle… gebyroversigten er overskuelig og frit tilgængelig på deres hjemmeside.

    Måske du har hørt dårligt fra enkelte kunder, men det er jo også gerne de utilfredse man hører fra og ikke de tilfredse. Derfor mit positive indlæg!!!

    #107006
    AnonymForfatter

    Men at beregne sig 0,75 øre pr. transaktion er efter mine begreber nok så amatøragtigt, og husk at gebyrer ikke er fradragsberettigede på selvangivelsen, hvilet svarer til mindst 1,50 kr. pr transaktion, også når de tilskriver renter, som de vist gør 4 gange om året eller husker jeg forkert. Så hellere 1/4 eller 1/2% mindre forrentning.

    En bank med sådan en prisstruktur vil aldrig være noget for mig, men hvis du er tilfreds så er vi det begge.

    #107008
    AnonymForfatter

    Til Ole:

    Nej de tager ikke transaktionsgebyr når der tilskrives rente, så det er nok mere dig som er “amatøragtig" når du ik sætter dig ind i de ting du kritiserer.

    #107010
    AnonymForfatter

    Ja, du for ret:

    Nykredit er verdens bedste bank næsten uden gebyrer…………………………..og jeg får fred.

    Bare for at blive på dit lave diskussionsniveau.

    Og hermed håber jeg der er sat punktum for debatten for denne gang.

    #107012
    AnonymForfatter

    Til Ole

    Jeg bruger såmænd bare DINE egne ord som “amatøragtig" og gebyrjungle"… og det var så det !!!!

    #107014
    AnonymForfatter

    Nykredits geybyrliste/politik er noget uigennemskuelig; det vil jeg give Ole ret i.

    Når jeg går ind på deres hjemmeside forstår jeg det sådan at man er tvunget til at få tilsendt mindst 5 kontoudtog pr. år, og de fire koster kvartalsudskrifter koster 10 kr./stykket eller pr. konto, hvorimod årsopgørelsen kan du slippe for kun at betale 2 kr. for, hvis du benytter e-boks.

    Og bruger du dit VisaKort i udlandet koster det sørme 30 kr. + et tillæg pr. måned på 10 kr.

    Og skal du overføre f.eks bare 100 kr. til din nabo tager de 1,75 kr., hvilket jo i realiteten svarer til en renteindtægt på 3,75 kr.

    En overførsel til et andet EU-land koster 50 kr., hvor de fleste andre blot tager 15-20 kr.

    Så nej tak; denne bank står også for mig langt nede på min favoritliste mister XXX.

    Når alle dens gebyrer bliver indregnet i renten får du – efter min opfattelse – en negativ forrentning af dine surt sammensparede penge. Men mange lader sig vel blot lokke af den pæne forrentning på kerkontoen på 2 1/4%.

    #107016
    AnonymForfatter

    Magnus også du er forkert på den….. der er ingen tvang om udskrifter hvert kvartal. Eneste krav er årsudskrift.

    Har man 100.000,00 stående og får 2,25% som opsparing uden binding, kan et gebyr på 75 øre altså godt betale sig en gang i kvartalet.

    #107018
    AnonymForfatter

    Fordelen ved den kvartårlige rentetilskrivning udgør i det skitserede tilfælde 19,06 (en tier efter skat). Det kan du nemt få brugt i gebyrer i Nykredit, og 2,25% er ikke et problem at få andre steder på anfordringsvilkår. Men hvis du absolut vil kunne hæve uden rentedekort og absolut ved at du ikke vil gøre det (hvis det kaldes frihed) så bliv i Nykredit.

    Andre der kan regne ville nok foretrække fx en fastrente i Skandiabanken på 3% med en rentedekort på max 0,4%, der – afhængig af forløbet – på årsbasis vil give 330,95 til 750 kr mere i rente. Og hvis behovet er en daglig konto, så fx Skandiabankens 2,25% selvom der kun er helårlig rentetilskrivning som de fleste steder.

    Nej – Nykredit har ikke nogen simpel gebyrstruktur.

    #107022
    AnonymForfatter

    Til XXX.

    Hvad er det for 0,75 kr. du skal betale i kvartalet? Det kunne jeg da godt tænke mig at vide, da du tidligere hårdnakket har hævdet at der ikke opkræves posteringsgebyr ved rentetilskrivning.

    Jeg beklager, men nu er jeg ikke med længere, og kan ikke regne ud hvad de 0,75 kr. så dækker.

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 53 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.