Hvad må det koste at skifte bank

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91688
    AnonymForfatter

    Har overvejet at skifte bank da vi kan opnå en stor besparelse på vores boliglån ved at gøre det.
    Men hvad er jeres erfaring med hensyn til omkostninger hvilke omkostninger tager banken og hvilke skal man selv regne med at betale?

    #165156
    AnonymForfatter

    Du skal forhandle med den nye bank om dette, er i gang med at flytte til Nordea, og alle de udgifter som banken normalt tager ved oprettelse af lån skal jeg ikke betale.

    Flytter billån, boliglån, studielån samt kreditforeningslån for ca. 10.000 – 12.000, dvs. de udgifter der er til tinglysning.

    Hvis du ikke selv nævner hvad det skal koste at flytte dine banklån, så tror jeg du kan være sikker på at betale alle gebyrer igen, oprettelsesgebyr, stiftelsesprovision osv.

    Ved ikke om det forholder sig sådan i alle banker, men efter de 3 bankskift jeg har haft i karrieren, så var det kun første bankskift hvor jeg ikke fik forhandlet med banken at jeg betalte andet end tinglysningen. (havde kun billån dengang).

    #165166
    thsvForfatter

    Vores flyt fra Eik til Nordea kostede kun de 1.400 kr til tinglysning af pantet.
    Det normale gebyr på 3.800 kr til Nordea blev sparet, men kravet var, at vi er total-bankkunder i Nordea fremover (lønkonti og netbank).

    #165168
    HalliHalloForfatter

    Hvad vil det sige: At du ikke må have en hemmelig- eller reservekonto i en anden bank?

    Dette gælder da ikke fordelskunder, så vidt jeg ved eller er jeg fejlinformeret.

    Eller skal jeg forstå det sådan at du kun skal være totalbankkunde f.s.v. angår løkonto og netbank, men det gælder vel også for fordelskunder?

    #165172
    thsvForfatter

    Næh, det vil blot sige, at lønnen skal gå ind i Nordea, og at BS-aftaler betales via Nordea. Er for øvrigt meget let at opnå de 5 produkter den vej.
    Vi overvejede faktisk at beholde en enkelt opsparingskonto hos Eik, men den er osse nedlagt nu.
    Og FIH kræver jo indestående nu, så er heller ikke kunde der mere, har kun en oldnordisk konto fra Bikuben tilbage i Danske Bank nu.

    Men det er da et fair krav, at løn/pension skal indgå i banken, når de nu gebyrfrit har overtaget vores lån (og opsparing).

    #165180
    AnonymForfatter

    Okay det er også Nordea som vi overvejer at skifte til, men det er vel udelukket at beholde vores eksisterende 4%lån i totalkredit. Det er jo ikke muligt at optage et tilsvarende lån idag i en fornuftig kurs

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.