Huskøb og graviditet

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91687
    AnonymForfatter

    Hej. Vi er ved at se på et hus som vi gerne vil have, men jeg er blevet gravid, ca 4 måneder henne, hvad skal vi regne med at rådighedsbeløbet skal være,?? skal det være 9.500 eller 12.000 når alle faste udgifter er betalt ??

    #165152
    AnonymForfatter

    Det skal være ca. 12.000 for 1 barn og 14.000 for 2 børn.

    #165176
    thsvForfatter

    I skal lægge et fornuftigt budget, der dækker alle jeres udgifter, osse inkl. den ny lille.
    Og husk opsparing til ny bil, hvis I har det, osse selvom den er købt kontant.

    Som GP skriver vil de fleste banker medregne udgifter til babyen, så regn med RB på 12.000 kr i jeres budget.

    #165814
    AnonymForfatter

    Hej ….
    Vi sidder og kigger på vores faste udgifter, skal vi indregne prisen på institutionsplads og børnepenge i vores udgifter???

    #165822
    HJLForfatter

    Ja det skal I helt sikkert.

    Min erfaring siger mig at når man siger at børn er dyre, mener man små børn der går i daginstitution. Vi betaler 48.000 kr. om året for knægtens vuggestue, nuvel vi får 16.000 kr. ind på børnechekken.

    #165826
    testForfatter

    før jeg købte mit første hus lavede jeg et budget med alt også udgifter vi slet ikke havde i nu men som jeg viste ville komme. så ja som hjl skriver de skal også selv om børne kun er i planlægnings fasen.

    #165906
    AnonymForfatter

    sidder og har kigget på budgettet og vi manler 600 kr. om måneden for v har 12000 tilm rådighed når alle udgifter herunder børnepasning af 1 barn og børnepenge er er regnet med. hvad går vi ??

    #165908
    MichaelForfatter

    Unødvendigt spørgsmål, men svaret skal da komme her alligevel:

    Find et hus der giver de 12000 i rådighedsbeløb.

    #165910
    AnonymForfatter

    Synes at det er latterligt,når man mangler så lidt

    #165912
    MichaelForfatter

    Det er aldrig godt at købe lige til grænsen. Har du overvejet at I ikke har råd til flere børn? Rådighedsbeløbet bør være ca. 14000 med 2 børn.

    I burde faktisk allerede nu budgettere med 14000 hvis I ikke har ønske om at barnet skal være enebarn.

    #165914
    AnonymForfatter

    Vi har ikke på noget tidspunkt valgt at købe lige til grænsen vi kan købe for 1650000 kr. det hus vi har kigget på koster 1.500.00 vi har udgifter for 7825 om måneden, der går til forsikringer, gas, strøm og vand, tv licens, antenneforening, rottebekæmpelse, reno o.l
    herudover kommer terminydelser, ejendomskat og ejendomsværdiskatten og dielsel.

    #165916
    MichaelForfatter

    Altså…

    Det køberbevis I formodentlig sidder med er vejledende. Der er en række udgifter der kan svinge fra hus til hus og specielt varmeudgiften er en tung post. Nogle huse koster 12000 årligt at varme op mens et andet på samme størrelse koster 28000. Derfor kan man ikke bare tage de 1,65 og med hovedet under armen købe ethvert hus til den pris. Rådighedsbeløbet for et konkret hus er det eneste rigtige at se på og med

    #165918
    MichaelForfatter

    gør lige indlægget færdigt:

    mindre end 12000 er I jo decideret under grænsen.

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.