Hvad er en god rente?

Viser 11 indlæg - 16 til 26 (af 26 i alt)
  • Indlæg
  • #167172
    thsvForfatter

    Som Fuglen skriver er Nordeas rente på 4,95% til alle, de vil godkende.
    DBs højere rentesats tyder på, at de ikke betragter jer som sikre, da deres rentespænd er 4,5-9,85%.
    Jeg ser det som endnu et eksempel på DBs grådighed overfor unge købere, der har brug for den billigste belåning.

    Prøv Nordea, deres Boligkøbsprioritet til 4,95% kan i praksis, konkurrere med DBs 4,5%, da I opnår 4,95% på modkontoen i rente.
    I DB kan I overveje de yderste 50.000 kr som kassekredit, så I ikke betaler 7% i rente til banken, og får 0,125% på løn-/budgetkontoen, hvor der let står 20-30.000 kr i starten af måneden.

    #167174
    AnonymForfatter

    Hej Igen

    Jeg kan fortæller efter at vi havde talt med Nordea og de havde tilbudt os deres rente på 4,95%, kom Danske Bank på andre tanker og tilbød os en boliglåns rente på 4,85%.
    Samtidig fik de at vide, at vi ikke ville have vores forsikringer ved dem som vi havde fået at vide, at vi skulle have i første omgang.
    Denne her gang var der heller ikke nogen modkrav fra DB.

    Tak for de forskellige indlæg som var med til hjælpe til at få en bedre rente ;o)

    Måske kan vi komme end på 4,5%, skal lige prøves af.

    Peter

    #167176
    HalliHalloForfatter

    Det var Peti og jeg tror at du nok skal få din rente ned på lidt under 4%.

    Da jeg læste dit indlæg første gang tænkte jeg nemlig: det var ikke længe før han kommer tilbage og fortæller at nu ligger renter under Nordeas.

    Endnu engang: Danske Bank er god for velhavende kunder, der er har gode forhandlingevner. For alle andre kan jeg ikke anbefale den, selv ikke til min værste fjende.

    Har før skrevet at jeg engang fik et lån i banken til den lave rentesats, efter et par havde jeg bankens dyreste sats, idet den “glemte" at sætte renten ned, når der var officelle rentenedsættelser.

    Derfor mit råd til de fleste kunder:

    Vælg en bank, hvor du ikke skal forhandle om renten eller hvor den rige får en bedre rente på bekostning af den fattige kunde, hvilket princip Danske Bank desværre anvender som også ses af både min erfaring og af spørgerens indlæg.

    #167178
    HalliHalloForfatter

    Undskyld flere skrivefejl, i 1. linie skulle der have stået: Det var godt peti…………………………….

    Øvrige fejl har jeg ikke tid og overskud til at rette.

    #167180
    thsvForfatter

    Hvor i alverden vil du finde boligfinansiering over de 80% til en rente på under 4% ???

    Meget tydeligt, at du ikke aner en pind på ejerboligmarkedet!

    #167182
    HalliHalloForfatter

    Nå thsv, du mener ikke jeg ved noget ejerboligmarkedet, i grunden er derfor også at jeg spørger en så dygtig mand som DIG.

    I øvrigt er alt til forhandling i bankerne. Jeg kender flere der har fået et boliglån på omkring de 4%.

    Når spørgeren forventer at få Danske Bank ned på 4,5%, hvorfor skulle det så ikke være muligt at komme ned på 4%, hvis kunden har gode forhandlingsevner og argumenter.

    Undskyld at jeg modsiger dig, kloge mand, men det er altså ikke urealistisk i disse lavrentetider.

    #167184
    MichaelForfatter

    Det kan vel ikke afvises som et helt urealistisk scenarie, men i såfald har DB “fået" noget i den forhandling. Det kunne være pensionsordninger, forsikringer, tinglyst sikkerhed i værdipapirer eller lignende.

    Intet i denne verden er gratis og DB giver ikke bare boliglån på 4% eller under i intervallet 80-100% uden videre. Måske er kunden ekstremt velhavende (hvilket ikke harmonerer med at der overhovedet er behov for belåning over 80%) eller så tjener banken på gyngerne hvad der tabes på karusellerne.

    #167186
    HalliHalloForfatter

    Ja, det er også det jeg har taget højde for. En havde mange aktier, en anden havde et gældfrit sommerhus.

    Spørgeren har jo ikke oplyst noget overhovedet om sin økonomi, kun at han og samleveren eller veninden ville købe sig et hus.

    #167188
    thsvForfatter

    Sikke dog en idiotisk kommentar, der står jo klart og tydeligt boliglån, altså underforstået over 80% af ejerboligens vurdering.

    Du får ikke en rente på under 4,5% i det segment, men derimod er renten meget lavere, hvis der sikkerhed indenfor 60 eller 80% af ejerboligens vurdering, så kan renten komme ned på 2,5% som minimum!

    Jeg har personligt samme type lån til 2,6% hos Nordea, men det er jo osse 0-30% af boligens salgspris, forsigtigt vurderet.
    Indrømmet: Et F1-lån ville være billigere, men vi foretrækker at få samme rente af vores opsparede midler til renovering og ny bil, så ingen problemer der!

    #167214
    HalliHalloForfatter

    Ja, vær du bare nedladende thsv…..Michael kunne godt forstå indholdet af mit indlæg, hvorfor jeg blot må konstatere, at din viden på området stadig rummer et kæmpe potentiale.

    Endvidere har jeg bemærket mig, at du ofte prædiker næstekærligthed, dette harmonerer imidlertid – efter min opfattelse – mindre godt sammen med din store interesse for boligpriser og ikke mindst penge i al almindelighed, herunder din store aversion mod at betale grundskyld og ejd.værdiskat.

    #167244
    thsvForfatter

    Jo, det er totalt urealistisk at forvente en rente på under 4% for gæld over 80%, og dine eksempler er jo alle med bedre sikkerhed, og ikke et typisk boliglån for en 1.gangskøber.

    Det er osse urealistisk at forvente under 5% i DB medmindre man er virkelig god til at forhandle, og egentligt ikke har brug for lånet.

Viser 11 indlæg - 16 til 26 (af 26 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.