Hvad er en god rente?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 26 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91685
    AnonymForfatter

    Min kæreste og jeg er ved at købe hus og skal til boliglånet låne 336.000,-
    Vi har Danske Bank og som udgangspunkt var deres rente 6,95%, indtil videre har vi fået dem ned på 6,40% er det godt eller er det på tide at vi skifter bank?

    #165112
    HJLForfatter

    Den rente I får tilbut afhænger vel af hvor i ender belåningsmæssigt.
    Jeg mener der kan vel være en forskel på om I låner 100 % eller 95 %.
    Selvfølgelig afhænger det også af hvor meget banken ellers tjener på jer om året, om de har råd til at miste jer 🙂

    #165114
    AnonymForfatter

    6,4 er som udgangspunkt ikke den billigste rente, men bestemt heller ikke den dyreste. Hvis I er rigtig gode kunder som Danske Bank ikke vil af med kan I få den ned på 5% så den matcher nogenlunde med nordea, men hvis vi snakker 100% belåning således at I ikke har vist opsparingsevne så er 6,4 ikke noget jeg vil klage over, hvis I ellers er tilfredse med banken.

    #165116
    AnonymForfatter

    Vi fik Danske Bank ned i 5,25% efter hårde forhandlinger.

    #165118
    AnonymForfatter

    (…og skal det lige tilføjes siden er renten så faldet 0,5% til 4,95%)

    Man hvor om alt ting er, så afhænger det, som det ganske rigtigt blev sagt ovenfor af hvor stor en sikkerhed I stiller fra start og hvad jeres indtjening (opsparingsevne) er.

    En rente på 6,4% er ikke landets billigste, men bestemt heller ikke den dyreste. Mange lokalbanker tager helt vanvittige renter, som fx 8,5% for almindelig boligfinansiering.

    #165120
    AnonymForfatter

    Super flot!!

    #165138
    AnonymForfatter

    Hej

    Og tak for svarene…….jeg kan lige tilføje at vi selv har lagt 85.000,- dog ikke tømt kontoen helt endnu, vi skylder ikke Danske Bank nogen penge i forvejen og har ikke nogen gæld før nu *S*
    Økonomien i huset vi har købt bliver god.

    Så jeg vil selvfølgelig mene at vi er nogle gode kunder.

    Ud fra de svar der er givet tænker jeg under 6% eller er der for meget optimist i mig?

    #165142
    AnonymForfatter

    Prøv at snakke med Nordea, hvis jeres økonomi er så god. Når I har et ja fra dem så prøv at presse Danske Bank lidt med det.

    #165348
    AnonymForfatter

    6,4%, 5%? Er i seriøse??

    Jeg står for at skulle låne 450.000 (huskøb, 0kr. udbetaling) – og min bank har givet mig en rente itl 7,15. Startede med at foreslå 9%, hvilket jeg afslog. I Danske Bank var min privat-låns rente på 7,5% – derfor synes jeg at et boliglån på 7,15 i en ny bank var ganske fint. Men det er det så ikke helt alligevel?

    Nuv. bank er Den Jyske Sparekasse. Men hvordan dælen får man dem presset ned i 6% eller 5%?

    #165350
    AnonymForfatter

    Sommer: de tager røven på dig! Hvis du har en fornuftig økonomi kan du få 4,95% i Nordea (Fordelplus tag fordelplus testen på Nordea – alle boligejere opnår det nærmest automatisk) eller DB – de har et rentespænd fra 4,5 til 9,85%.

    Vi har selv boliglån i DB til 4,5%. og har tidligere ligget omkring de 5%.

    #165358
    AnonymForfatter

    Sandt nok, hvis man er rig og har overskud af penge, så kan man få lave renter osv 🙂
    Min kone og jeg sidder netop midt i et huskøb, og vi har 6 mdr. tilbage af vores læreruddannelser. Danske Bank ville ikke låne os penge til hus, så længe vi var studerende. Nordea ligeså. Jeg har været glad kunde i DB i de sidste 8 år, men det gik så ud over os, at de har brændt nallerne mht. hovedløse lån til tvivlsomme mennesker (en del af finanskrise-møllen).
    Den eneste bank der umiddelbart var villig til at investere i to kommende lærere, var så Den Jyske Sparekasse. I pengepriser.dk kan de gå helt ned til 6% i rente på boliglån – men så antager jeg, at man skal have opsparet noget anciennitet eller på anden måde være god kunde.
    Men eftersom banklånet til huskøbet (0kr. udbetaling) er på godt 450.000, så kan der jo være god gevinst i at få renten ned på 6% eller derunder. For et rentefald på 7% til 6%, er der knap 40.000 at spare i rente i lånets løbetid.

    Nu, pga. manglende rådgivning om kurssikring af et 4% fastforrentet lån dengang til kurs 95 (nu i kurs 91), håber jeg så på at få yderligere nedslag i renten til fx. 6% eller derunder for at få lidt kompensation for den tvivlsomme rådgivning.

    #165360
    AnonymForfatter

    De 7,15% kan rigtigt mange banker gøre bedre, hvis de vil låne jer pengene.

    Hvis du har indgået aftalen er der ikke noget at gøre ellers indhent flere tilbud – det betaler sig helt sikkert.

    #165362
    AnonymForfatter

    Her ligger problemet. I har formentlig kun SU + mindre indtægt fra studiejob, men da I jo begge snart er færdiguddannet havde der jo været mest fornuft i at vente med at købe til I begge havde job og en opsparing. Hvis I kunne sidde i jeres nuværende bolig for den indtægt i har som studerende så vil der jo være god mulighed for at spare op, hvis I begge går direkte ud i arbejde når i er færdige på seminariet. Et halvt års opsparing og to fuldtids lærerlønninger havde altså gjort en gevaldig forskel på renteniveauet.

    #167166
    testForfatter

    ja rigtigt flot en bank med en live adresse.

    #167170
    AnonymForfatter

    Vi giver 6,0% i Vestjysk bank på boliglån og 6,75% på billån.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 26 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.