morarenter efter for sen betaling.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91672
    AnonymForfatter

    Hej.

    Jeg har et totalkredit lån, og får et e-girokort tilsendt på kvartalsvise betalinger, hvor der automatisk er sat sidste betalings dato på til ultimo måneden. Nu kom jeg så til at se, på min nyeste oversigt at der var morarenter på, og jeg var i røret til total kredit med det samme, hvor jeg får af vide “jammen din sidste rettidige betalings dato er da den 11 i måneden." Det fremgår ingen steder på e-girokortet at sidste betalingsdato er den 11, men derimod den sidste bankdag i måneden. Jeg er af den mening det her grænser til bondefangeri. Er der nogen her der kan af eller bekræfte denne påstand ?

    Mvh

    Martin

    #164942
    AnonymForfatter

    Mit bedste bud er, at hvis du har sat din ydelse til betaling på den dato, der er angivet på girokortet som sidste betalingsdato, har du betalt rettidigt.

    Spørgsmålet er IKKE hvornår modtageren har modtaget ydelsen, men HVORNÅR du har sendt den, så derfor ville jeg – hvis jeg var dig – henvise til lovgivningen, den kender kreditforeningerne/private kreditorer også.

    Til orintering sætter jeg altid mine betalinger på præcis den dato, der er angivet på girokortet, og er det ikke en bankdag, så dagen efter, og det er stadig rettidigt, vi er jo ikke herrer over hverken kalender eller automatisk pc print.

    Prøv lige at fortælle dem det, så får du sikkert dine morarenter tilbage.

    #164972
    AnonymForfatter

    Hej.

    Gør skriflig indsigelse.
    Med kopi af e-regning – samt dine betalinger.
    Send det – gerne både pr. mail og snailmail m kvitering for forsendelse.
    Du skal selvfølgelig gøre krav på refussion af morarnter, du er blevet uretmæssigt opkrævet.

    Mvh Henriette

    #164976
    AnonymForfatter

    Hej.

    Det var næsten også det jeg var selv kommet frem til. Men hvordan er jeg stillet hvis det står i lånedokumentet at ydelse forfalder til betaling d. 11 i hvert kvartal.?

    Mvh

    Martin

    #164988
    testForfatter

    hvis det virkelig er rigtigt at det på opkrævningen står at den skal betales 31/x og at der i låne dokumentet står 11/x må det da helt klart være opkrævningen du skal betale efter. Det må du jo så kunne dokumentere overfor totalkredit at der var fejl i deres “giro"kort.

    ellers ja hvis det er dig der har set forkert så er det jo bare som det er. måske kan du tale dig fra gebyret

    #165000
    AnonymForfatter

    Nu er vores huslån i Nykredit – også som kvartalsbetaling – og der bliver beløbet trukket på PBS sidste bankdag i kvartalet, og vi har aldrig fået lagt morarenter på.

    Selvom lånet måtte forfalde den 11. er sidste rettidige betaling altid sidste bankdag, sådan har det været i alle de år vi har haft hus og derfor tror jeg, det er bankdamen, der ikke aner, hvad hun taler om.

    Så jo du har krav på af få refunderet morarenterne, men som en anden deltager skriver sørg for bevis og gem en kopi/kvittering til dig selv.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.