Billån uden lønsedel + Årsopgørelse?

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91664
    AnonymForfatter

    Hej alle,

    Jeg er får et par md. siden hjemvendt fra et 2-årigt i USA, hvor jeg har været afmeldt folkeregisteret. Jeg starter i nyt job til januar hvor jeg får en årsløn på 528000, så der burde være luft i økonomien til en økonomisk bil. Af praktiske årsager kunne jeg godt bruge en bil allrede nu, og jeg har fundet en økonomisk bil til 175000,- som jeg gerne vil have financieret. De fleste banker ser dog ud til at kræve at man leverer årsopgørelse samt 3 sidste lønsedler, og hvis jeg leverer dem med står der at jeg har tjent 0,- i 2009 og at jeg har været arbejdsløs – hvilket sandsynligvis ikke ligefrem giver de bedste vilkår til et billån. Jeg har en underskrevet ansættelseskontrakt hvor der står hvad jeg vil få i løn. Er der nogen, der kan henvise mig til en fornuftig bank, der kigger fremad på forventet indkomst istedet for tilbageblik på noget der ikke er retvisende for ens økonomiske situation, når de beregner billån?

    Mvh, JesperSP

    #164852
    testForfatter

    et meget vigtigt spørgsmål her om du har til en udbetaling på bilen ellers tro jeg det bliver meget svært. måske var det en ide og undersøge sælgers mulighed for finasiering eller hvordan du klare dig uden bil

    #164854
    AnonymForfatter

    Jeg har været ude i de samme overvejelser – og kom til samme konklusion som dig… Jeg har desværre ikke til udbetaling (jeg kunne tage det på kassekredit, men det er en glidebane). Jeg har fundet en ny Fabia Combi Greenline ved en privat (som har vundet den) – men en privat kan jo ikke hjælpe mig med finansieringen. Jeg har pt. basisbank, som har været en billig bank for mig, men det er også en firkantet bank der har klare regler for deres bankvirksomhed. Jeg overvejer at skifte bank fx. til jyske-bank hvor de fårhåbentligt kunne køre lidt mere på fornuft end logik (eller?)

    JesperSP

    #164856
    testForfatter

    hvis du i stedet snupper en p 106 eller en aygo tror jeg faktisk du kan få den 100% finasieret fra forhandleren. det er nok de bedste mulighed. ved ikke lige hvordan finasieringen ser ud men synes jeg har sent dem reklamere med det

    #164858
    AnonymForfatter

    Takker for dit svar.. Jeg har en søn på 9 måneder, så det er derfor jeg kiggede på en fabia combi. Tror ikke lige vi kan smide en barnevogn i en P106/Aygo 🙂 Jeg mener dog også at skoda har deres eget finansieringsselskab – men du vurderer altså at i min situation kan jeg altså ikke få glæde af besparelsen ved privatkøb?

    #164860
    testForfatter

    Er ikke i banksektoren og har som sådan ikke nogen special viden på feltet, men ja det er min vurdering. 171kkr uden sikkerhed uden opsparing og uden job historiker. Nej det tror jeg ikke. Læg dertil at det er private køb eg værdien af det du køber indbefatter en risiko. Denne risiko ville være mindre via en forhandler. Du skal i øvrigt vel også låne til forbrug, benzin og mad frem til din første løn? Hvad i øvrigt med bare at bruge en lift? Det klarede vi os fint med. I diverse stor centrer røg ungen bare i en indkøbsvogn.

    #164864
    AnonymForfatter

    Minilease en gammel udlejningsbil hos europcar eller lign. i 6-12 mdr. så kan du spare op til udbetalingen og få dig lidt lønhistorik i mellemtiden.

    Det er imo nok den bedste løsning for dig.

    #164872
    AnonymForfatter

    Jeg kontaktede basisbank og de var faktisk til at snakke med.. Jeg skulle bare sende dem en kopi af ansættelseskontrakten og et budget for 2011. Så det ser ikke helt så umuligt ud som jeg først antog. Venter på svar fra Basisbank nu…

    #164904
    AnonymForfatter

    Jeg fik svar på min ansøgning til DiBa. De kunne ikke så godt lide at jeg ikke havde regelmæssighed i min bopæl og indtægter. Til gengæld kunne de godt lide at jeg har en PhD-grad, så de gik rent faktisk med på at låne mig alle pengene. Til 7 år med 2850,- pr måned. Renten er 8.00% og de skriver 9.82 ÅOP. Det er vel okay under omstændighederne, eller? Venter stadig på svar fra basisbank om de kan give et bedre tilbud.. Jeg har også søgt ved Bank med hjerte (FDB), så det bliver spændende at sammenligne tilbud.

    Det er lidt svært at bevare pesimismen… 🙂

    JesperSP

    #164914
    testForfatter

    ja hvis det er det du vel er det da rart at jeg to fejl. 🙂 held og lykke med bilen

    #164918
    AnonymForfatter

    Hvis du kan forevise en underskrevet ansættelseskontrakt, der dokumenterer at du får en årsløn på minimum 500.000 kr, så vil jeg mene du til enhver tid kan gå lige ind i Danske Bank og Nordea og få lånet.

    De skal selvfølgelig se en årsopgørelse der dokumenterer, at du ikke har anden gæld ved siden af.

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.