bank skik

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91660
    AnonymForfatter

    hej
    jeg er ny her inde men jeg har et spørgsmål jeg har nu i ca 3 måneder trukket langhalm med min bankrådgiver jeg er kommet på kontanthjælp på grund af arbejdsløshed.
    dette har jeg oplyst til min bankrådgiver op til flere gange. jeg har for nylig spurt om jeg ikke kunne få en smule henstand på grund af kontanthjælpen da denne indtægt jo ikke er den største og da jeg pr 1/4-2011 skal starte på udannelse og derved vil tjene noget mere end jeg gør nu jeg ønsker henstand i et par måneder ikke mere og efter disse måneder kan jeg betale mine afdrag til banken som normalt men det er som om jeg slet ikke kan komme igennem med mine problemmer og jeg får bare nej efter nej hele tiden og her sidste gang jeg skrev til hende for ca 3 dage siden anklagede banken mig faktisk for at være en person man ikke kan stole på hvilket jeg bliv ret sur ked af at høre jeg har lige mistet mine forældre og få sådan noget at vide gør ikke sagen bedre efter min mening.. ¨håber i forstår mit budskab
    hilsen bjarne

    #164758
    HalliHalloForfatter

    Ja, du er blevet rigtig, rigtig dårligt behandlet.

    Du skal skrive til direktøren med det samme eller gå til Pengeinstitutankenævnet.

    Det er bare min uforbeholdne anbefaling.

    #164762
    AnonymForfatter

    til Halli Hallo
    mange tak for dit råd til mig det jeg meget glad for godt med lidt støtte.

    #164766
    AnonymForfatter

    alt dette rod startede da jeg røg på kontanthjælp her fik jeg kun 3400 kr udbetalt i såkaldt starthjælp og dette har gjorde jeg ikke kunne overholde de aftaler med hensyn til fek at betale de ting der var tilknyttet min budgetkonto herunder betale afdragene til lånet.
    dette gjorde også jeg var uheldig at komme i RKI på grund af der var noget andet jeg heller ikke kunde betale
    ligeledes siger min bankrådgiver at jeg ikke kan få noget henstand på grund det ikke er så lang siden jeg fik lagt lånet om sidst men den gang vidste jeg heller ikke jeg ville komme på kontanthjælp.
    jeg kom til ved et uheld til at tage et afdrag på min budgetkonto her den sidste måned fordi jeg trode afdraget var betalt fordi i følge det gælsbrev der bliv lavet i forbindelse med dette fremgår det af ardragene bliver betalt hver den sidste dag i måneden og i dette tilfælde var afdraget ikke blivet overført.
    hilsen
    Bjarne

    #164774
    testForfatter

    At gå til ankenævnet vi du ikke for meget ud af ud over at betale et klagegebyr hvis det du vil klage over er at du ikke kan få hendstand. Der ikke andet for ind at prøve at få noget arbejde frem til studie start og prøve at gå i dialog med banken. Henstand er ikke noget man har krav på.

    #164776
    AnonymForfatter

    Bjarne det lyder til du har rigtig rod i din privatøkonomi, så jeg forstår udemærket godt, at banken ikke vil kaste flere dårlige penge efter gode. En klage til Pengeinstitutankenævnet vil blive blankt afvist på stedet!

    Banken er en forretning – og lån ydes kun, hvis der er en rimelig formodning om, at kunden kan betale dem tilbage. Det er der ikke når kunden er på kontanthjælp og ovenikøbet har misligholdt sine forpligtelser ved flere lejligheder!

    Som RKI-registeret foreligger der klokke klart bevis på at du ikke honorerer dine fordringsforhold, som du skal.

    Og må jeg så lige bemærke at “RKI er ikke noget man lige er uheldig at komme i". At blive RKI Registreret er et bevidst valg, man træffer den dag, man ikke betaler sine regninger.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.