F-1 lån

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87215
    AnonymForfatter

    Jeg optog i august 2005 et F1 lån på 1.826.000,- kr. Lånet blev optaget med en
    rente på 2,31 løber med den rente frem til 31.12.06
    Vil det være dumt at omkonvertere til et fast forrentet lån inden næste rente-forhøjelse som sikkert kommer i juni 2006, eller skal jeg bare “glæde" mig over at jeg kan sidde i 17 måneder til en kanonlav rente.

    #106878
    AnonymForfatter

    Hej

    Det koster, så vidt jeg ved, ekstra hvis du vælger at omlægge dit lån inden 31/12-06.

    Jeg ved ikke hvorfor du har valgt F1 lån ??

    Jeg har selv F1 lån og jeg har valgt at vente og se, hvad der sker i fremtiden.

    Hvis du har luft i økonomien til at klare lidt rentestigninger villle jeg tage den med ro og se, hvad der sker.

    Jeg har lige læst en artikel, hvor de skriver, at det koster ca. 200 kr mere om mdr pr mio. med de rentestigninger, som lige er kommet.

    For under 1 år siden snakkede man kun rentefald – nu snakker man kun rentestigninger – hvem kender fremtiden !!!!

    #106880
    MichaelForfatter

    Det er temmelig dumt at panikomlægge lånet nu, da du kommer til at indfrie obligationerne med nye obligationer eller sagt på en anden måde: Du skal betale overpris for indfrielse nu. Hvis du er bange for rentestigninger, skulle du slet ikke have optaget et F1-lån. Hele idéen med flekslån er jo at renten tilpasses markedsrenten hvert år. Det er ingen naturlov der siger, at renten kun kan gå ned.

    Optag et lån som du kan sove roligt med i 20-30 år – hvadenten der er et F1 eller fastforrentet lån. Dette simple råd kunne mange vist godt have brugt.

    #106882
    AnonymForfatter

    Ja der er nok en del, der fortryder deres rtp lån nu, men siger man ikke, at man ikke kan blæse med mel i munden?
    Man kan ikke få i pose og sæk, hvilket nogle boligejere vist har glemt…

    #106934
    AnonymForfatter

    Hvad synes du selv man kan bruge dit indlæg til…?

    #106940
    AnonymForfatter

    At der er nogle som gider at svare en på en ordentlig måde, og ikke som dig
    komme med dårlige kommentarer som ikke kan bruges til noget som helst.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.