ekstra lån men hvordan ?

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91653
    AnonymForfatter

    hej

    Vi har købt nyt hus for 4 måneder siden til 2200000kr og lånti realkredit 1719000 kr på 4 obl (94,3) og vi har ingen banklån.
    men vi kunne godt tænke os at lave en forbedring på 60.000 kr som gør vi skal ud og låne dem.

    Skal vi konvertere over til en 5% så vi for 60000 ud og vores restgæld bliver lidt mindre også ?

    synes det bliver for dyrt med kassekredit..Hvad kunne man ellers gøre ?

    Vi har Danske bank

    Håber i kan hjælpe..

    #164674
    MichaelForfatter

    Ja det billigste og bedste er uden tvivl at spare pengene op. 60.000 burde kunne spares op på 1-1½ år.

    #164676
    grgForfatter

    Prøv at høre Danske Bank om I ikke begge kan få en 24/7 kredit på 30.000

    Renten er godt nok 7,45%, men til gengæld er etablering gratis.

    Eftersom i kun har realkreditlån burde gælden kunne betales af forholdsvis hurtigt?

    #164678
    ForbrugerenForfatter

    Det kan næppe betale sig, at konvertere, for at skære omkring 5 % af restgælden. Renten stiger jo med næsten 1 % om året og der er konverteringsomkostninger. Desuden, så er det kun 5 % uden afdrag, som lige akkurat er åbnet i dag. I risikerer, at den lukker igen inden I får et tilbud. Jeg vil anbefale, at I gør som foreslået af grg, nemlig at få (udvidet jeres) kassekredit hos jeres bank. Det vil sandsynligvis være meget billigere. I skal regne med, at I skal blandt andet betale to gange 1400 plus lidt mere til staten, derudover skal I betale gebyr til kreditforeningen og bank plus to gange kurtage for obligationerne, både af de obligationer I vil indfri og dem I vil sælge, så alt i alt vil det koste jer mindst 10000. For de penge kan I låne de 60000 i lang tid på kassekreditten før det koster jer mere end en omlægning og låneudvidelse.

    #164682
    AnonymForfatter

    Jeg er enig med de andre i, at det slet ikke kan betale sig at få RK ind når det drejer sig om et så lille lån. En konvertering er, som også skrevet, en virkelig usikker men meget dyr løsning.

    Hvad med at få et boliglån i banken? Så vidt jeg lige kan hovedregne, så vil I kunne få ca. 40.000 kr. indenfor 80% – og så de resterende på en kassekredit.

    Du skriver ikke hvordan Jeres økonomi er skruet sammen, men hvis I har rådighedsbeløb nok, så burde det slet ikke være et problem.

    Mvh Henriette

    #164684
    thsvForfatter

    Et lån på 60.000 kr bliver klart billigst over den korte løbetid som 24/7 kassekredit, når I nu er kunder hos DB.

    Skulle I bruge 300.000 kr kunne jeg bedre forstå bekymringen, så var Nordeas Boligkøbsprioritet eller lignende lån at foretrække.

    Jeg ville ikke omlægge 4% lånet, da ydelsen pr. lånt krone er lavere ved dette lån end på det nye 5% lån, som for øvrigt kun er åbnet i OA-serierne for lånetilbud, og kursforskellen forekommer for lille.

    #164696
    AnonymForfatter

    vi tænker også lidt på at vi altid ville kunne få vores penge ind igen da vi vil tage den til kurs 100 (obl 5%) hvis vi skulle sælge huset.banken regner med at om et par måneder vil kursen være kurs 98(4 %obl) og hvis vi skulle sælge der vil vi miste omkring 65.000 pga kurstab.Ved at lægge om vil vi kunne få udbtalt 60.000 og gælden vil blive 40.000 mindre. vi har et lidt lavt rådigshedbeløb pga af vi studerende su og veu + fritidsjob 2 år endnu men vores økonomi vil kunne klare 900 kr mere

    #164698
    MichaelForfatter

    Studerende med 900 kr. i “reserve"…

    Tillad mig at gentage mit første råd: Spar pengene op og lad være med at forgælde jer yderligere. Jeres økonomi kan tydeligvis ikke bære det. Er projektet virkelig SÅ vigtigt at det ikke kan vente til I er færdiguddannede og har fået et job?

    Har man ikke økonomien til at spare 60.000 op inden for en kortere periode skal man ikke låne flere penge.

    #164796
    ForbrugerenForfatter

    Enig med Michael

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.