Hjæælp.. Kan vi låne til boligen?

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91641
    AnonymForfatter

    Hey ..

    Vi er et par fra Århus af.

    Vi har fundet drømmeboligen(rækkehus fra 2010) til 2Mill.
    Vi tjener tilsammen netto ca 35.000 om md.
    har et billån på ca 80.000
    Vi har en sød bankrådgiver i Nordea, men spørgsmålet er
    om vi kan låne de 2mill? Det skal siges at vi vil låne 100%, dvs. 0,- i
    udbetaling, vi kan ikke vente og vil absolut ha denne bolig ..

    #164468
    KrisserForfatter

    Det er umuligt at svare på, uden oplysninger om nuværende udgifter, om I har børn, mv. Hvis I ikke har nogen udbetaling overhoved, vil det dog være op ad bakke. Hvorfor spørger I ikke jeres rådgiver i Nordea?

    #164470
    AnonymForfatter

    Vi skal ned og snakke i næste uge..

    Det skal siges at vi ingen børn har
    har en budget konto hvor vi betaler ca 10.000 om md(ialt)
    og afdrager med 7000 på vores gæld…

    #164472
    AnonymForfatter

    Hey..

    Hvis man kort holder sig til 3x årsindkomst – gæld, så lander i cirka på 1,2mil…

    I står uden udbetaling eller noget, så i skal faktisk belåne over 100% forstået i den forstand der også er advokat, tinglysning mv (og flytning, evt. nye møbler og andre små ting)..

    Jeg tror ikke på de vil, men det er jo banken selv som afgør det… Husk at vende tilbage, når I har været i banken…

    #164474
    AnonymForfatter

    Tommelfingerreglen med omkring 3 gange årsindkomst er vel brutto og ikke netto. Så vi lander vel højere end 1,2

    #164476
    AnonymForfatter

    Vile jeg nu også mene Henrik 🙂

    #164480
    MichaelForfatter

    Ud fra de sparsomme oplysninger vil jeg mene et køb på 2 mio er OK, men hvorfor ikke bare spørge hende den søde dame? Vi er alligevel ikke istand til at hverken give dig et lån eller det modsatte her i forum.

    #164492
    AnonymForfatter

    Selvføgelig tog jeg fejl, måtte have været træt i går aftes 🙂

    Men enig med Michaels indlæg. God weekend

    #164496
    thsvForfatter

    1) har andre svaret på, men 35.000 kr netto er jo relativ pæn indkomst, og udfra dette beløb kan I jo let lægge et budget baseret på det seneste års udgifter, ligesom de gør i Luksusfælden.

    2) Absolut et godt argument, der er jo ikke en bevist opsparing, trods den relativt gode indkomst.

    TS må overbevise bankdamen om deres nye budget, så vil Nordea måske belåne det nye hus 100%, men jeg er ikke overrasket, hvis de siger: vent til I har sparet op til selve flytningen, så vil vi godt låne jer penge.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.