OMLÆGNING AF LÅN, DÅRLIG RÅDGIVNING!!!!!!!!!!

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91634
    AnonymForfatter

    Min x kæreste og jeg købte et hus sammen for 2 år siden.
    Vi fik lavet et fast forrentet løn over 5 år.
    Min x Kæreste blev så fyret fra hendes daværende arbejde, men fik hurtigt et nyt, dog ville hun få Mindre udbetalt om måneden.
    Da vores bank ligger i en anden by end vi bor i, tager jeg alene til bank mødet med vores bankrådgiver om morgenen. Hun regner på vores nye budget og regner frem til, at vi kommer til at miste ca. 500 kr. om måneden!!!!!!!!!!

    Senere på eftermiddagen ringer min bankrådgiver til min mobil, og fortæller at hun har lavet en regnefejl i vores budget, så vi kommer til at miste 2500 kr. om måneden.
    Jeg bliver sur og siger jeg syntes det er uprofessionelt af hende.
    Hun siger og jeg citere ordret: som et plaster på såret vil jeg tilbyde at omlægge jeres realkredit lån.
    Jeg spørger hvad det vil sige, jamen vi kan få en lavere rente, dvs. at vi ikke skal betale så meget i rente om måneden og så kommer det til at gå op med de 2500 kr.
    Jeg takker selvfølgelig JA, men undrer mig lidt over rådgivningen. Hvorfor har vi så ikke omlagt vores lån tidligere hvis det var billigere??????

    En uge senere modtager jeg papirerne fra realkredit instituttet. Jeg kan se at vores hovedstol kommer til at stige med 200.000 kr. jeg ringer straks til min bankrådgiver og hun siger med det sammen: I har jo brug for pengene NU (Altså de 2500 kr. om måneden.) og stigningen i jeres hovedstol betyder ikke så meget, det skal I ikke tænke på!!!!!!!!!!!

    Nu er min kæreste og jeg så gået fra hinanden 6 måneder efter omlægningen af lånet. og vi har solgt huset.
    Men vi har tabt ekstra 200.000 kr. pga vores bankrådgivers dårlig rådgivning, syntes vi.

    Min x kæreste og jeg er rasende over den behandling vi har fået fra vores bankrådgiver.
    Vi syntes simpelthen vi har fået en ”rådden” rådgivning af hende. Hvor vi har følt hun ville tjene penge på os og ikke rådgive os.

    Er der noget vi kan gøre og syntes Du/I vi er blevet retfærdig behandlet og skal kører en sag imod banken???????

    Håber Du/I kan hjælpe.

    På forhånd mange tak..

    #164402
    MichaelForfatter

    I modtager papirerne fra realkreditten og ser at restgælden vil stige med 200K. I underskriver låneaftalen efterfølgende – korrekt forstået?

    Hvad er det du helt præcist vil klage over? Ingen tvang jer til at omlægge lånet og I er blevet fuldt informeret om konsekvenserne.

    #164404
    PrasmusForfatter

    Som jeg læser dit indlæg, så ser det ud som om det faktisk var en rigtig god rådgivning og løsning. Var i ikke gået fra hinanden og derved blevet i huset, så havde det nok været en rigtig god løsning med omlægningen. Nu har forholdene ændret sig markant og det har fordelen i omlægningen også, desværre i kraftig negativ retning.

    Havde du sagt, at huset skulle sælges om et ½ år, var I nok ikke blevet rådet til en omlægning.

    At hun regnede forkert i første omgang og hurtigt ringer og informer om fejlen synes jeg heller ikke man kan sige så meget til, fejl sker – jeg ser det kun positivt at hun så hurtigt kontakter jer og fortæller om fejlen.
    Havde det været en revisor du have betalt et anseeligt beløb for hjælpen, så var det en anden sag omkring regnefejlen, men jeg går ud fra at din rådgivning i banken var gratis.

    #164422
    AnonymForfatter

    Hej Rings.

    Det er da ærgerligt, at du ikke fik skrevet herinde INDEN I øgede Jeres gældsætning med 200.000 kr.

    Der er et par ting, jeg ikke forstår:
    1. 5 års fastforrentet lån? Det lyder mærkeligt – og kan ikke være et realkreditlån.
    2. At I har mistet 500 kr. mdl (og – viser det sig lidt senere 2.500 kr) – mener du ikke at de penge manglede for at få budgettet til at hænge sammen?

    Jeg kan da godt forstå, at det I synes det er en ærgerlig situation I sidder i.
    Og selvfølgelig er det måske lige lovligt kækt af bankrådgiveren, at sige at en gæld på 200.000 kr er ligegyldig.
    MEN det er Jer der har skrevet under – UDEN at undersøge sagen nøjere.

    Jeg ville ikke spilde mit krudt på at klage videre i systemet. Banken har rådgivet udfra Jeres situation – og det er jo Jer selv der har ændret forudsætningerne, nemlig ved at gå fra hinanden, hvor et hussalg så var nødvendigt.

    Mvh Henriette

    #164430
    thsvForfatter

    Aldrig hørt om F5-lån, det er jo netop fast rente i 5 år.
    Og kan da meget let føre til et kurstab, hvis det skal indfris nu, hvor renten er lav, og det er optaget til en højere rente.

    #200888
    AnonymForfatter

    Hvad sker der egentligt hvis man har finanseret et nyt køleskab, og så ringer de fra banken og siger at de beklageligvis for dem er kommet til at annullerer lånet, men jeg sidder jo med en bon fra elgiganten der siger jeg har betalt?????

    #200934
    HalliHalloForfatter

    Chruitian, kunne du ikke præcisere dit spørgsmål lidt?

    Hvis Elgiganten ikke har fået pengene fra din långiver, så får du selvfølgelig ikke udleveret købeskabet selvom du har nok så mange kvitteringer, hvis det er det dit spørgsmål går på……..

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.